הטבח בלב תל אביב

מנהיגים בעולם מגנים את הפיגוע בת"א: "אין שום הצדקה לטרור"

ראש ממשלת בריטניה קמרון "מזועזע", נשיא צרפת הולנד "מגנה בלשון החריפה ביותר" והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב קלינטון "שולחת תנחומים". מנהיגים בעולם מגיבים לפיגוע במתחם שרונה (בעולם)

ynet | כיכר השבת |
(צילום שאטרסטוק)

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון גינה היום (חמישי) את הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, שבו נרצחו ארבעה בני אדם: עידו בן ארי תושב רמת גן בן 42, אילנה נבעה בת 39 מתל אביב, מיכאל פייגה בן 58 מרמת גן ומילה מישייב בת 32 מראשון לציון.

"אני נגעל מהפיגוע המזעזע בתל אביב. אנו עומדים לצד ישראל נגד הטרור ומחשבותינו עם הקורבונות ומשפחותיהם", צייץ קמרון בחשבון הטוויטר שלו. גם שר החוץ הבריטי פיליפ המונד צייץ ברשת החברתית ברוח דומה: "פיגוע פחדני בתל אביב. מחשבות ותנחומים לקורבנות ולמשפחותיהם, אין הצדקה לטרור בשום מקום".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מסר כי הוא "מגנה בלשון החריפה ביותר את הפיגוע הנתעב בתל אביב". מלשכת הנשיאות בפריז נמסר כי "צרפת מביעה את תנחומיה למשפחות הנרצחים ותמיכה מלאה במאבק של ישראל בטרור".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את הפיגוע בתל אביב ושלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים ולממשלת ישראל. בהודעה מטעמו הדגיש באן כי אין הצדקה לבצע טרור או להצדיק את האחראים לו. "המזכ"ל המום מכך שמנהיגי חמאס בחרו לברך על הפיגוע ושהיו כאלה שבחרו לחגוג", נכתב בהודעה, שבה קרא באן להנהגה הפסלטינית להתייצב נגד ההסתה והאלימות.

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית מארק טונר מסר כי "ארצות הברית מגנה בלשון החריפה ביותר את התקפת הטרור המחרידה בתל אביב.

אנחנו שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ומקווים להחלמה מהירה של הפצועים". טונר הוסיף כי "לעולם אי אפשר להצדיק את ההתקפות הפחדניות נגד אזרחים חפים מפשע. אנו בקשר עם הרשויות בישראל כדי להביע את התמיכה והדאגה שלנו".

גם מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר הילרי קלינטון , שהבטיחה לפני יומיים את המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הצטרפה למקהלת המגנים את פיגוע הטרור במתחם שרונה בתל אביב. "אני מגנה את מתקפת הטרור הנתעבת בתל אביב ושולחת את תנחומיי הכנים ביותר למשפחות הנרצחים. אמשיך להתפלל לשלום הפצועים", כתבה קלינטון בהודעה שפרסמה. "אני עומדת לצד האזרחים בישראל מול האיומים המתמשכים ותומכת ללא עוררין בזכותה של המדינה להגן על עצמה". קלינטון גם אמרה שביטחונה של ישראל אינו נתון למשא ומתן.

ביממה האחרונה נמתחה בישראל ביקורת, בייחוד ברשת, נגד כלי תקשורת בעולם, בהם רשת החדשות הבריטית BBC, שסיקרו את הפיגוע בתל אביב בצורה מוטה. מגישת רשת "פוקס" האמריקנית גרטה ואן סוסטרן פרסמה בפייסבוק פוסט שבו הביעה את עמידתה לצד ישראל. "הישראלים תמיד היו איתנו. הגיע הזמן להבטיח שהם יידעו שאנחנו עושים את אותו הדבר", כתבה ואן סוסטרן. "אנא שתפו את הפוסט הזה. הג'רוזלם פוסט מגנה את CNN שלא קראו לזה (הפיגוע במתחם שרונה) טרור. אני כן קראתי לזה. איך עוד אפשר לקרוא לזה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר