הבחירות בארה"ב

ראש בראש: המועמדים המובילים לנשיאות מחליפים מהלומות מילוליות

המועמדים הבולטים לנשיאות ארה"ב תוקפים האחד את השני בחריפות. טראמפ האשים את קלינטון בפגיעה בביטחון הלאומי של ארה"ב וטען שהיא המועמדות לנשיאות המושחתת ביותר בתולדות ארה"ב. מכיוונה של קלינטון האשימו את טראמפ בשקרנות וצביעות (חדשות בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
קלינטון וטראמפ (צילום: שאטרסטוק)

בארה"ב די ברור כי הבחירות לנשיאות בעוד כמה חודשים יהיו בין הילרי קלינטון מול דונלד טראמפ זאת למרות שעדיין לא הוכרזה המועמדות באופן רשמי ושני הצדדים מחדדים את ההתקפות האחד על השני.

טראמפ, שידוע כבעל התבטאויות סוערות ובוטות, השתלח אמש (רביעי) בקלינטון והאשים אותה ביצירת "פוליטיקה של רווח אישי ורמייה". על פי סוכנות הידיעות רויטרס אמר טראמפ בנאום שנשא בניו יורק, כי מזכירת המדינה האמריקאית לשעבר היא חלק מהממסד הפוליטי שרימה את הפועלים האמריקאים וסיכן את הביטחון הלאומי.

מדובר בנאום ראשון של טראמפ מאז פיטר את מנהל הקמפיין שלו, קורי לבנדובסקי לאחר שהאחרון לא הצליח לגייס מספיק כספים עבור הקמפיין, ולפי הדיווחים ניכר היה כי טראמפ משנה את התנהלותו ולראשונה למרות שבדרך כלל הוא נושא נאומים ספונטניים ופרועים הוא דבק הפעם בנוסח שהוכן לו מראש למרות שגם הוא זכה לכינויי "משוגע וצבוע" על ידי אנשי המטה של קלינטון.

"קלינטון עשויה להיות האדם המושחת ביותר שרץ אי פעם לנשיאות ארצות הברית", אמר איל הנדל"ן האמריקאי. טראמפ טען בנאומו כי החלטותיה של קלינטון כמזכירת המדינה התקבלו במידה רבה משיקולים זרים וביניהם כספי תרומות שהועברו לקרן של בני משפחת קלינטון. בנוסף, טען טראמפ כי בארבע שנותיה כמזכירת המדינה, קלינטון לא הצליחה לעצור את עליית המדינה האסלאמית (דאע"ש), לא הטילה סנקציות משמעותיות על איראן ולא עצרה את המהפכה בלוב. "החלטותיה הפיצו מוות, הרס וטרור בכל מקום אליו הגיעה", סיכם טראמפ.

"הדבר היחיד שטראמפ הוסיף היום בנאומו הוא עוד שקרים צבועים ותיאוריות קונספירציה משוגעות" אמר דוברה של קלינטון, גלן קפלין, בתגובה.

טראמפ נמצא כרגע בעמדת נחיתות מול קלינטון ועל פי חלק מהסקרים הוא מפגר אחריה בכמעט עשרה אחוזים מה שמצריך אותו "ללחוץ על הגז" ולנסות להוריד את אחוזי התמיכה של קלינטון. יצוין, כי בסקרים שנערכו לפני כשנה היה טראמפ רחוק עשרות אחוזים מקלינטון ואף אחד לא נתן לו סיכוי משמעותי אך הוא סוגר אט אט את הפער והופך למועמד שמאיים משמעותית על כניסתה של קלינטון לבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר