ארה"ב סוערת

כתב אישום הוגש נגד השוטרת היורה • צפו

הסערה הבין-גזעית בארה"ב מחריפה שוב לאחר שני אירועי ירי למוות של שחורים ללא סיבה מספקת בידי שוטרים. כתב אישום הוגש נגד השוטרת מטולסה שירתה בשחור למוות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

כתב אישום הוגש אמש (ה') באוקלהומה שבארצות הברית נגד השוטרת בטי שלבי, שירתה למוות בשבוע שעבר בגבר שחור לא חמוש שחסם כביש במכוניתו שנתקעה באזור העיר טולסה. אם תורשע שלבי, המואשמת בהריגה מדרגה ראשונה, צפוי להיגזר עליה עונש מאסר של לפחות ארבע שנים בכלא עד מאסר עולם.

בסרטונים שפורסמו על-ידי משטרת טולסה, שתיעדה את האירוע שהסעיר את ארה"ב כולה, נראה הגבר השחור שנורה, טרנס קראצ'ר, מרים את ידיו ונשען על מכוניתו בעודו ממלמל כמה מילים לא ברורות ולאחר מכן נורה. על פי תצהיר לבית המשפט, שוטר אחר שנכח באירוע ירה לעבר קראצ'ר באקדח טייזר, אך לאחר מכן שלבי ירתה למוות בקראצ'ר באמצעות אקדחה. על פי חקירת משטרת טולסה, קראצ'ר לא היה חמוש ולא נמצא שום נשק ברכבו.

לטענת שלבי, היא הייתה בדרכה לאירוע אחר בזמן שנתקלה בקראצ'ר. על פי עדותה, שהוגשה כתצהיר לבית המשפט, הוא לא ענה לשאלותיה ולא ציית להנחייתה לעצור כשהתקדם לכיוון רכבו כשידיו באוויר - ולטענתה חשה סכנה לחייה. בתצהיר נכתב בנוסף ששלבי הובילה להסלמת האירוע, בשל העובדה ש"הפכה למוערבת באופן רגשי עד לנקודה שהיא הגזימה בתגובתה".

אחותו התאומה של קראצ'ר, טיפאני, אמרה במסיבת עיתונאים: "אנחנו מרוצים מכך שהשוטרת שהרגה את אחי ללא סיבה עומדת לדין על מעשיה הפזיזים, אך דבר לא יחזיר אותו אלינו".

ההליכים המשפטיים נגד השוטרת מאוקלהומה מתרחשים על רקע התחדשות המתיחות הגזעית בארצות הברית בשל ירי שוטרים בשחורים. הלילה הוכרז עוצר בשארלוט, צפון קרוליינה, במסגרת לילה שלישי של התפרעויות אלימות בלב העיר. אתמול הוכרז מצב חירום בעיר, הגדולה ביותר בצפון קרוליינה. ההתפרעויות פרצו לאחר הריגתו השבוע של קית' סקוט, גבר שחור בן 43, בידי שוטרים בעיר. על פי טענת המשטרה המקומית, סקוט היה חמוש וסירב לדרישת השוטרים לזרוק את נשקו. משפחתו של סקוט ועד ראייה למקרה טוענים מנגד שהוא החזיק בידו ספר, ולא כלי נשק.

המשטרה המקומית עדיין מסרבת לחשוף בפני הציבור את הסרטון המתעד את התקרית, בטענה שפרסומו יפגע במאמצי החקירה, אך לפי עורך דינם של משפחתו של סקוט הם צפו בתיעוד. מפקד משטרת שארלוט ציין שנמצא אקדח בזירה: "בתיעוד אין ראייה חד-משמעית שסקוט כיוון נשק. אך בשילוב הראיות הנוספות שבידנו, הוא תומך במה שאנו אומרים".

במשך יומיים מתפרעים המפגינים בעיר שארלוט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר