עוד הצהרה מקוממת

סרקוזי: "אמנע שולחנות נפרדים לילדים יהודים בבתי הספר"

"לא יהיו שולחנות ליהודים ולמוסלמים בקנטינות של בתי הספר שלנו" אמר ניקולא סרקוזי שמתמודד שוב על נשיאות בצרפת. בקהילה היהודית זועמים על קשירת היהודים לנושא (בעולם)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
סרקוזי (צילום: Shutterstock)

במפגש שנערך אתמול (שני) בפריז, הכריז ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר ומי שמתמודד שוב לתפקיד בבחירות שייערכנו בשנת 2017, כי לא יבוצעו שינויים בארוחות בקנטינות - המזנונים של בתי הספר - בגלל השתייכותם הדתית של תלמידים מסוימים.

''אני לא אקבל שבבתי הספר של הרפובליקה, יהיו שולחנות של יהודים ושולחנות של מוסלמים. אם תלמיד בא ממשפחה שלא אוכלים חזיר, אז ביום שיהיה תפו''א וחזיר הילד לא יאכל את הבשר, ויאכל שתי מנות תפו''א אם ירצה", הוסיף סרקוזי.

דעתו של נשיא צרפת לשעבר מבוססת על ה"חילוניות" של הרפובליקה ועל הדעה הרווחת בצרפת שלדתות אין מקום במוסדות הציבוריים. בקהילה היהודית בצרפת טוענים כי הקישור בין שתי הדתות מאשים את היהודים שלא בצדק בבעיות שיוצרים המוסלמים בתוך צרפת וקושר ביניהם למרות שהמציאות שונה בתכלית.

מרין לה פן. סרקוזי מנסה לקחת ממנה קולות (צילום: Shutterstock)

הדיון בנושא הקנטינות אכן קיים בצרפת, אולם מי שמקיים אותו הם אך ורק נציגי הקהילה המוסלמית, שמנסים, וברוב הפעמים בכוח, להחרים את החזיר ממטבחי בתי הספר. היהודים המועטים שלומדים במוסדות הציבוריים הם למרבה הצער לרוב לא שומרי כשרות ואין להם דרישות ספציפיות בנושא.

מיעוט התלמידים היהודים שומרי הכשרות, נשמעים להוראת רבני הקהילות שמכירים את המצב כבר עשרות שנים, ואוכלים מזון שהובן מחוץ לבית הספר.

היהודים בצרפת רואים את הצעד כניסיון נואש של סרקוזי להעביר בוחרים מהימין הקיצוני של מרין לה-פן - אליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר