"השלכנו גופות לים"

שוטר פיליפיני חושף: נשיא המדינה שלח רוצחים שכירים

"קיימתי את ההבטחה שלי לאל למסור וידוי פומבי", הסביר השוטר לשעבר איך הוא מעז לקחת את הסיכון שבחשיפת המקרים - באחד מהם הוא אף רצח בעצמו את אחיו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשיא הפיליפינים (צילום: SIMEON CELI/PPD)

שוטר פיליפיני טוען, כי נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הזמין ממנו ומשוטרים נוספים ביצוע מעשי רצח של יריבים פוליטיים לפני שנבחר לנשיא, בעת כהונתו כראש עיר.

ארתור לסקנאס סיפר היום (שני) במסיבת עיתונאים, כי הוא החליט לחשוף את הסיפור משום שהמצפון שלו הציק לו, בעקבות מעורבותו במותם של שני אחיו.

"הייתי אחראי ששני האחים שלי ימותו. אפילו אם זה ייגמר במותי שלי אני מרוצה, משום שקיימתי את ההבטחה שלי לאל למסור וידוי פומבי", אמר ארתור שישב לצד נציגים של ארגוני זכויות אדם שלטענתם חשיפה זו יכולה לשמש בסיס להדחתו של הנשיא.

ארתור סיפר עוד במסיבת העיתונאים, שהוא וחברים נוספים ביחידת החיסול קיבלו בין 200 ל-400 דולר לרצח, תלוי ביעד. "כל הרציחות שביצענו בדבאו סיטי, בין שקברנו את הנרצחים ובין שהשלכנו אותם לים, שולמו על ידי ראש העיר רודי דוטרטה", אמר השוטר לשעבר.

הוא אף תיאר בהרחבה כמה מהחיסולים שאותם הזמין, אישר ומימן דוטרטה כשהיה ראש העיר דבאו סיטי. אחד מהם היה הפיצוץ ב-1993 של מסגדים אחרי שמורדים מוסלמים הואשמו בפיצוץ קתדרלה קתולית. השוטר לשעבר אמר שהוא וחבריו ליחידת החיסול ירו למוות בחשוד, ברעייתו ההרה, בבנו הקטן, בחותן שלו ובשני אנשים נוספים בהסכמתו של דוטרטה.

במקרה אחר, לאחר שקבוצת השוטרים הודיעה לדוטרטה שעצרה אדם שתכנן חטיפות בדבאו, דוטרטה אמר להם: "בסדר גמור, תעשו את זה נקי". יעד נוסף לחיסול היה שדר הרדיו ג'ון פאלה, שמתח ביקורת פומבית על דוטרטה. הוא נרצח על ידי חמושים ב-2003, שלאחר המקרה קיבלו פרסים כספיים מראש העיר שלהם דוטרטה.

לדברי ארגוני זכויות האדם שמסייעים ללסקנאס, לא בטוח שפשעיו של דוטרטה כשהיה ראש עיר מוגנים על ידי החסינות שלו. הסנאטור אנתוניו טרילאנס הרביעי, אמר שהוא יקרא לעמיתיו לחקור באופן מיידי את הטענות הנפיצות.

דוברו של דוטרטה הגיב לסיפוריו של ארתור, ואמר כי זה חלק מדרמה פוליטית מתמשכת: "זהו ניסיון לרצח אופי בניצוח מבקריו של הנשיא שרוצים להפיל את ממשלו", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר