דרמה ברומא

הקהילה היהודית שוקלת לבטל את ביקור האפיפיור

בקהילה היהודית ברומא ממתינים להבהרות ברורות מהוותיקן בקשר להכרזתם על ´גדלותו´ של האפיפיור פיוס ה-12 - שמפורסם בשתיקתו הרועמת בשואה. מחר תיערך ישיבת מיוחדת של מועצת הקהילה היהודית לדיון - האם לקיים את הביקור המתוכנן של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בבית-הכנסת הגדול ברומא (בעולם)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

"בקשר להחלטת הכנסייה על האפיפיור פיוס ה- 12 אנו מדגישים כי איננו יכולים בשום אופן להתערב בהחלטות פנימיות של הכנסייה ולפגוע בחופש הביטוי והדת שלה. אך מאידך, באם ההחלטה תכלול חוות דעת סופית וחד צדדית בקשר למעשיו ההיסטוריים של האפיפיור פיוס - 12, אנו מדגישים כי איננו מסכימים לכך ויש לנו ביקורת רבה על כך" – כך אומר רבה של רומא וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הרב שמואל די סייני, בתגובה על פרסומי הכנסייה ולפיהם נקטה בצעד חשוב נוסף בהליכים לטיהור שמו של האפיפיור פיוס ה- 12 המפורסם בשתיקתו בתקופת השמדת היהודים במלחמת העולם השנייה ולהכרזת הכנסייה עליו כ'הירואקל וירצ'וס' (תכונות גיבוריות).

בהודעה עליה חתומים גם נשיא איחוד הקהילות היהודיות באיטליה, מר רנזו גטנייה, ונשיא הקהילה היהודית ברומא מר ריקרדו פצ'יפיצ'י, נאמר כי "בועדה המשותפת של ההיסטוריונים מהקהילה היהודית והוותיקן עדיין ממתינים לפתיחת הארכיונים מתקופת מנהיגותו של פיוס ה- 12 בכדי להוכיח, אחת ולתמיד, את האמת כולה ביחס הכנסייה בראשותו בתקופת השואה.

"עלינו לזכור – כותבים רבה הראשי לרומא וראשי הקהילה היהודית - את גירושם של יהודי איטליה בכלל ואת רכבת המוות עם 1021 היהודים ב-16 באוקטובר של שנת 1943 בפרט, אשר יצאה לכיוון אשוויץ אל מול שתיקתו הרועמת של האפיפיור פיוס ה- 12". עם זאת כותבים ראשי הקהילה כי "העולם היהודי ממשיך להיות אסיר תודה ליחידים ולמוסדות של הכנסייה אשר מסרו את נפשם למען הצלת יהודים".

מקור בכיר בקהילה היהודית מסר כי הקהילה היהודית ברומא מזועזעת מצעדי הכנסייה ביחס לטיהור שמו של האפיפיור פיוס ה- 12 וכי בהקשר לכך מתנהלים מגעים שקטים בין הקהילה לוותיקן שבה נוטלים חלק גם שגרירות ישראל בוותיקן ונציגי הרה"ר לישראל.

"עדיין לא ברור גם כיצד והאם לקיים את הביקור המתוכנן של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בבית הכנסת הגדול וכן האם ייערך המפגש הדו-שנתי של הוועדה המשותפת של הרה"ר והוותיקן המתוכנן לימים הקרובים ברומא – אמר.

מחר (יום ד') תקיים הרה"ר לרומא ומועצת הקהילה דיון האם לקיים את הביקור המתוכנן של האפיפיור בנדיקטוס בבית הכנסת הגדול ברומא.

להחלטה ממתינים ראשי ארגונים יהודיים רבים שהוזמנו מאירופה כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר