ירידה של כמחצית מבני הנוער הנוסעים לפולין

בדיון שנערך בכנסת גילו אנשי משרד החינוך שבשנתיים האחרונות נרשמה ירדיה דרמטית של כמעט בחצי, במספר בני הנוער הנוסעים לפולין. מדובר בנסיעה שעלותה כנראה לעשירים בלבד

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכניסה למחנה ההשמדה. לעשירים בלבד (פלאש 90)

ירידה גדולה של כמחצית מבני הנוער הנוסעים לפולין במסגרת מסעות הצעירים הישראליים למדינה זאת ולאתרי השואה שבה.

בדיון שנערך בכנסת גילו אנשי משרד החינוך שבשנתיים האחרונות נרשמה ירדיה דרמטית של כמעט בחצי, במספר בני הנוער הנוסעים לפולין. מדובר בנסיעה שעלותה כנראה לעשירים בלבד, אמרו כמה מחברי הוועדה וקראו למדינה לסבסד נסיעות אלו, בעיקר למי שאין יד משפחתו משגת לממן לילדיה את הנסיעה.

"לא יתכן שהמסע לפולין יהיה לעשירים בלבד, אמר בדיון בכנסת, יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב. סוגיית השואה היא הדומיננטית בעיצוב הזהות היהודית של תלמידי ישראל, מעבר לכל נושא אחר. על פי הנתונים, רק חמישית מכל מחזור נוסעים לפולין, והיתר לא מגיעים למסעות כנראה בשל העלות הכספיות הגבוהות".

ראש מנהל חברה ונוער במשרד החינוך, יוסי לוי חשף כי משנת 2008 חלה ירידה דרמטית של כ-40% במספר התלמידים שנסעו לפולין בגלל עלויות המסע.

מנכ"ל משרד החינוך, הד"ר שמשון שושני שהשתתף בישיבה הבטיח לבחון את האפשרויות להוזלת המסע לפולין ויבחן אותו בכל ההיבטים. יש לחייב את כל התלמידים, גם את אלו שאינם נוסעים, להשתתף בימי ההכנה למסע ולהיות חלק מהנחלת מורשת השואה", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר