נזקי ענק

הוריקן 'הארווי': העיר יוסטון מוצפת, 18 בני אדם נהרגו

העיר יוסטון שבטקסס הוצפה כולה בסערת ההוריקן שהביאה עימה כמויות גשמים אדירות של 1,295 מ"ל של גשמים בזמן קצר • משמר החופים האמריקאי הציל אלפים רבים באמצעות סירות (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יוסטון מוצפת (צילום: מתוך טוויטר)

ראש העיר יוסטון, סילבסטר טרנר, הכריז הלילה (רביעי) על עוצר לילי מחצות ועד השעה 05:00 בשל ההצפות שכיסו את העיר וגרמו לנזק אדיר שעדיין מוקדם מידי בכדי לאמוד אותו. טרנר ציין כי העוצר יישאר בתוקף עד להודעה חדשה, והעניק למשטרה המקומית סמכות לעצור את כל מי שיפר את ההוראה.

כעת סופת ההוריקן הארווי בדרכה ללואיזיאנה, שנפגעה קשה מאוד לפני יותר מעשור בהוריקן קתרינה. בינתיים, מספר ההרוגים מפגיעת הסופה עלה ל-18, לאחר זיהוי שלוש גופות נוספות שטבעו בגל הגשמים הגדול.

על פי תחנת מדידה בדרום מזרח יוסטון, ירדו לא פחות מ-1,295 מ"מ גשם מאז תחילת הארווי - הוריקן שהפך בינתיים לסופה טרופית. זוהי הכמות הגדולה ביותר של גשם שירדה בעקבות הוריקן או סופה טרופית בתוך ארצות הברית. לשם השוואה, באזורים הגשומים ביותר בצפון ישראל יורדים פחות מ-1,000 מ"מ גשם במהלך עונת חורף שלמה. בתל אביב יורדים בממוצע 583 מ"מ גשם בעונה שלמה - פחות מחצי מהכמות שירדה כאמור ביוסטון תוך זמן קצר.

מפקד משטרת יוסטון אמר כי תנועת כלי הרכב בלילות החשוכים מקשה על צוותי החילוץ להגיע לבתי הלכודים: "יותר מדי תושבים נמצאים בחוץ במהלך הלילה, ואני לא רוצה שאנשים ינצלו את המצב בשביל לפרוץ לבתים". דוברו של ראש העיר הוסיף כי היחידים שלא יחויבו להישמע לעוצר הם צוותי ההצלה, עיתונאים, מחפשי מקלט ותושבים שעובדים בלילות.

משמר החופים האמריקני הודיע כי אנשיו הצילו את חייהם של יותר מ-4,300 בני אדם מאז שהסופה הגיעה לעיר ביום ראשון. ברשת "פוקס ניוז" דווח כי יותר מ-13 אלף תושבי יוסטון והסביבה חולצו מבתיהם, בין השאר בעקבות תושבים רבים שהחליטו להקים צוותי הצלה עצמאיים והשתמשו בסירות גומי לחילוץ שכניהם שנלכדו בבתים.

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי הממשל עדיין פועל למציאת הפתרון הטוב ביותר למימון נזקי הסופה האדירים בטקסס. הכתבים הפוליטיים שהתלוו למטוס הנשיאותי בדרך לאזורי האסון שאלו את סנדרס אם הממשל מתכוון לבקש תקציב לשעת חירום מהקונגרס, אך סנדרס מסרה כי הממשל טרם גיבש את הסכום הנדרש לשיקום הנזקים. מזכיר הבריאות טום פרייס, שהגיע גם כן לטקסס, אמר כי לבו של הנשיא טראמפ יוצא אל האזרחים האמריקנים שנפגעו, וכי הוא לא מפסיק לחשוב כיצד לסייע להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר