קולות של מלחמה

קים ג'ונג און הגיב לטראמפ: 'הנשק הגרעיני שלנו - הרתעה'

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ כי "רק דבר אחד יעבוד" מול צפון קוריאה. בתגובה, אומר קים ג'ונג און כי הנשק הגרעיני של צפון קוריאה מהווה "הרתעה עוצמתית שתגן על השלום והביטחון" (אקטואליה)

דונלד טראמפ וקים ג'ונג און (צילום: שאטרסטוק, KCNA הצפון קוריאנית)

"רק דבר אחד יעבוד", כך רמז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באשר לצפון קוריאה ושעות ספורות לאחר מכן מגיב מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ואומר כי תוכנית הגרעין של ארצו מהווה "הרתעה עוצמתית".

לפי הדיווח הבוקר (ראשון) בתקשורת הממלכתית בצפון קוריאה, קים ג'ונג און נשא נאום בפני הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית, בוא הוא התייחס ל"מצב הבינלאומי הסבוך", כלשונו.

קים התייחס ל"איומים הגרעיניים הממושכים של האימפריאליסטים האמריקנים" ואמר כי הנשק הגרעיני של צפון קוריאה מהווה "הרתעה עוצמתית שתגן על השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני ובצפון מזרח אסיה".

הדברים באים לכאורה בתגובה לרמז של הנשיא טראמפ, כפי שצייץ בחשבון הטוויטר שלו אתמול. "נשיאים וממשליהם דיברו עם צפון קוריאה במשך 25 שנה, הסכמים נעשו וכמויות אדירות של כסף שולמו. זה לא עבד", כתב טראמפ, "ההסכמים הופרו לפני שהדיו יבש, ועשו צחוק מהשליחים האמריקנים למשא ומתן. מצטער, אבל רק דבר אחד יעבוד!".

כזכור, בחודש שעבר ערכה צפון קוריאה ניסוי גרעיני שישי. בתקשורת הרשמית של המדינה המסוגרת דווח כי הם פיתחו נשק גרעיני בדמות פצצת מימן שניתן להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי חדש.

חבר פרלמנט רוסי, אנטון מורוזוב, שביקר בצפון קוריאה בשבוע האחרון, הזהיר כי הם מתכוונים לשגר טיל ארוך טווח שיכול להגיע לחוף המערבי של ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר