זק"א חוזר להאיטי לחפש גופת יהודי

צוות זק"א יוצא לאתר את גופת שמואל אלכסנדר ביטון הנמצא תחת הריסות בית-מלון בהאיטי. מה הסיכויים למצוא את גופת הנעדר? (בעולם)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

הנעדר שמואל אלכסנדר ביטון, בן 36 איש עסקים ממונטריאול שבקנדה התארח במלון "מונטנה" בבירה פורט או פרנס שבהאיטי בעת רעידת האדמה, וככל הנראה נקבר תחת הריסות המלון.

האדם האחרון שראה את שמואל אלכסנדר היה שותפו לעסקים מרטין טורגאון, שראה אותו בהרשמה בלובי המלון, למרטין כבר היה חדר ושמואל אלכסנדר בקש ממנו לרדת כי היו לו בעיות בהרשמה. מרטין ירד, הבעיה נפתרה ומרטין חזר לחדרו ואחרי כן ירד לבר ליד הבריכה שם הוא קבע להיפגש עם שמואל אלכסנדר. כעבור כ-10 דקות רעדה האדמה בהאיטי. מרטין לא יודע את מס׳ החדר של אלכס. בית המלון היה בין חמש קומות ו-140 חדר. שקרס כולו.

משלחת החילוץ של ישראל, בעת שהותה בהאיטי, עשתה מאמצים עילאיים לאתר את הנעדר היהודי, צוות חילוץ בפיקודו של מפקד משלחת ישראל אל"מ שלום בן אריה אף חפרה מנהרה תחת הריסות המלון, בנסיון להגיע ללובי המלון, כדי להצליח להגיע למחשב המלון, לדעת באיזה חדר שהה שמואל אלכסנדר, אך לאחר שהצוות זיהה שיש חשש של קריסה על המחלצים, קיבל מפקד הצוות החלטה לא להמשיך במנהור. המשלחת הישראלית חזרה לארץ בסוף שבוע שעבר, יחד איתם חזרו גם שתי משלחות החילוץ של זק"א ששהו בהאיטי.

17 אמריקאיים נעדרים תחת הריסות המלון, במבצע משותף של ארגון זק"א עם משלחת החילוץ של ארה"ב עפ"י תיאום של שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקאנית מר עמוד רדיאן, יתחילו האמריקאיים בקילוף הריסות בית המלון, וכל גופה שתאותר, תועבר לידי צוות זק"א לצורך זיהוי. ההערכה היא שהעבודה תימשך במשך כחודשיים ימים.

השבוע יצאו צוות של שלשה מתנדבי זק"א, בעלי נסיון רב בזיהוי, ירוחם קנטמן חבר יחידת החילוץ, מיכאל גוטוויין יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א וברל'ה יעקובוביץ’, השלשה ישהו בהאיטי עשרה ימים, בתקווה שיעלה בידם לאתר את גופת הנעדר שמואל אלכסנדר. במשך החודשיים הקרובים יתחלפו כל עשרה ימים צוותי זק"א עד לאיתורו וזיהויו. שליח חב"ד ברפובליקה הדומיניקאנית הרב שמעון פלמן, לקח על עצמו לדאוג לכל מחסורם של צוותי המשלחות של זק"א במשך זמן שהותם בהאיטי. לפני יציאתם, קיבלו חברי המשלחת הדרכה והכוונה הלכתית מפי יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה, בכל הנוגע לזיהוי הלכתי.

ארגון זק"א רואה חשיבות גדולה מאד במשימה קדושה זו, לעשות כל מאמץ גם אם מדובר בקצה העולם, בכדי להביא יהודי לקבר ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר