ארה"ב מכחישה מעורבות

סוריה: מטוסי קרב ירו תשעה טילים נגד שני בסיסים צבאיים

מטוסי קרב ירו שישה טילים לעבר שדה התעופה הצבאי ליד חומס, ושלושה טילים נוספים לעבר שדה התעופה הצבאי בא-דמיר, כך דיווחה התקשורת בסוריה • ארה"ב מכחישה מעורבות בתקיפה (בעולם)

(צילום: @mhd_zahreddine, טוויטר)

טילים נורו הלילה (שלישי) לעבר שני בסיסים צבאיים בסוריה, כך מדווחת הטלוויזיה הממלכתית במדינה.

לפי הדיווח בכלי תקשורת המזוהים עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הגיבו למתקפת הטילים שכוונה לעבר בסיס א-שעיראת, דרומית מזרחית לעיר חומס.

יוזכר כי הבסיס הצבאי המדובר הותקף לפני כשנה על-ידי ארצות-הברית, זאת בתגובה לטבח הכימי שביצע צבאו של אסד בעיירה חאן שייחון.

לדברי גורם צבאי בכיר בסוריה, מטוסי קרב שיגרו שישה טילים לעבר שדה התעופה הצבאי ליד חומס, ושלושה טילים נוספים שוגרו לעבר שדה התעופה הצבאי בא-דמיר שליד הבירה דמשק.

הדיווחים קיבלו אישור גם מארגון האופוזיציה "מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם", שמסר כי התבצעו שיגורי טילים ליד דמשק.

בעקבות הדיווחים, הכחיש משרד ההגנה האמריקני מעורבות בתקיפה והבהיר כי "אין פעילות אמריקנית באזור". מדובר צה"ל, כך לפי 'רויטרס', סירבו להגיב לדיווחים.

ב"ניו יורק טיימס" צוטט אתמול "בכיר בצה"ל", שהודה כי ישראל היא זו שתקפה את הבסיס T-4 בסוריה בשבוע שעבר, בו נהרגו 14 בני אדם. לדברי הבכיר הצבאי, זו הפעה הראשונה בה ישראל תוקפת מתקנים ואנשי ביטחון איראניים.

לדבריו, שיגור המל"ט האיראני לישראל היה הפעם הראשונה בה ראו שאיראן פועלת ישירות נגד ישראל ולכן זה פתח עידן חדש במערכה.

זמן מה לאחר הדיווח בעיתון, כתב הפרשן הבכיר של העיתון כי בדובר צה"ל דחו את הדיווח והדגישו כי ישראל אינה מגיבה לדיווחים זרים.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר אמש כי "חיסול האיראנים על ידי ישראל בשדה התעופה יזכה לתגובה". צה"ל נערך ברמת הגולן - הן באוויר והן בקרקע - בצורה מוגברת מחשש לתגובה איראנית.

בשבת לפנות בוקר תקפו ארה"ב, בריטניה וצרפת שורת יעדים בסוריה באמצעות שיגור 105 טילים, מהאוויר ומהים, בתגובה לטבח הכימי שביצע משטר אסד לפני כשבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר