בתגובה ראשונה

טראמפ על קרי: "הוא זה שיצר את הבלגן"

הנשיא תקף בחשבון הטוויטר שלו את מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי שנפגש לאחרונה עם שר החוץ האיראני בניסיון להציל את הסכם הגרעין. "התנהלותו ספק חוקית" (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, פלאש 90)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף בחשבון הטוויטר שלו את מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, ברקע פגישותיו עם שר החוץ האיראני: "ארה"ב לא צריכה את דיפלומטיית הצללים הספק חוקית של קרי בנוגע להסכם הגרוע עם איראן. הוא זה שיצר את הבלגן מלכתחילה".

כזכור, מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי, מנסה להציל את אחד ממפעליו המרכזיים בתפקיד ולמנוע מארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם עם איראן במהלך כהונתו, כפי שמאיים הנשיא טראמפ לעשות.

בעיתון "בוסטון גלוב" דווח בסוף השבוע שעבר כי באופן חריג, יותר משנה לאחר שעזב את הממשל האמריקני, קרי נועד לפני כשבועיים עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בניו יורק.

על פי הדיווח, קרי נועד עם זריף במטה האו"ם בעיר, והשניים דנו בדרכים האפשריות להצלת הסכם הגרעין. לפי גורם שמעורה בפרטים, מדובר בפגישה השנייה במספר של מזכיר המדינה לשעבר עם שר החוץ האיראני בנושא.

קרי נפגש בחודש שעבר גם עם הנשיא הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר ושוחח בטלפון עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בשל איומי הפרישה מההסכם. על פי הגורם, קרי נועד גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז ובניו יורק, ודן עמו בעניין איום הגרעין. מקרון ביקר לאחרונה בוושינגטון וניסה להניא את טראמפ מפרישה מההסכם.

מזכיר המדינה לשעבר, שעל פי כל הפרמטרים נחשב למזכיר כושל במיוחד, מתח ביקורת קשה על הניסיונות לבטל את הסכם הגרעין מצד הנשיא טראמפ, ובתקופה האחרונה הוא דואג ליצור קשר עם עמיתיו מתקופתו בתפקיד הבכיר לטובת הפעלת לחץ חיצוני על הממשל האמריקני. יצוין, כי בהתנהלות האמריקאית מדובר בהתנהגות שאינה ראויה ובחתרנות שאינה מקובלת בקרב פוליטיקאים שסיימו את תפקידם במערכת הפוליטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר