פיגוע ריצ'ין

צרפת: בן 20 נעצר בחשד לניסיון פיגוע כימי

הסוכנות לביטחון פנים של צרפת עצרה בסוף השבוע סטודנט בן 20, יליד מצרים, שתכנן פיגוע כימי עם החומר הרעיל ריצ'ין. במכשיר הסלולר שלו התגלה כי צפה בסרטוני הדרכה (חדשות)

שוטר בצרפת. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הסוכנות לביטחון פנים של צרפת עצרה בסוף השבוע סטודנט בן 20, יליד מצרים, שתכנן פיגוע כימי עם החומר הרעיל ריצ'ין, כך דיווח שר הפנים הצרפתי, ג'ראלד קולומב. החשוד נעצר עד לתום ההליכים ויואשם ב"תכנון פשע בשיתוף עם ארגון טרור".

בתחילה דווח בערוץ חדשות מקומי כי נעצרו שני אחים ממוצא מצרי בחשד לקשר לפרשיה, אך לאחר מכן פורסמה גירסה עדכנית לפיה אין קשר ביניהם והאח השני שוחרר.

הסטודנט נעצר במהלך פשיטה משטרתית על דירת המגורים שלו, לאחר ששמו הופיע כבר מינואר ברשימת חשודים רשמית של הממשלה. לדברי שר הפנים, הצעיר תכנן פיגוע, ובמכשיר הסלולר שלו מופיע כי אף צפה בסרטוני הדרכה להרכבת פצצה ולהכנת החומר הרעיל ריצ'ין.

שר הפנים הצרפתי הוסיף כי נחשפו גם התכתבויות של החשוד באפליקציית המסרים המוצפנים טלגרם. ההתכתבויות נמצאו ע"י סוכני מודיעין העוקבים אחר חשודים במספר רשתות חברתיות.

ריצ'ין, המיוצר מפולי שמן קיק, הוא אחד החומרים הרעילים ביותר. ניתן למצוא אותו בתרכובות שונות: אבקה, אדים או גלולות, וקשה מאד לאתרו. במקביל, המדע לא הצליח לפתח לו נוגדנים.

הסימפטומים להרעלת ריצ'ין מופיעים בדרך כלל תוך פחות מ-10 שעות לאחר היחשפות לחומר, וכוללים בשלב ראשון קושי בנשימה, חום, שיעול, בחילה, הזעה ולחץ בחזה. לאחר שלחץ הדם של הקורבן צונח ונשימתו נעצרת - הוא בא אל מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר