בטקס הזוי

הפולנים הכריזו על "חסידי אומות העולם"

משכתבים את ההיסטוריה: ארגון קיקיוני הנתמך על ידי ממשלת פולין הודיע בטקס שערך בוורשא על חסידי אומות העולם חדשים מטעמו, כאלה ש'ביד ושם' לא מכירים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנדרטה לזכרון השואה בוורשא (צילום: שאטרסטוק)

הפולנים ממשיכים במהלכים לטיהור שמם מזוועות השואה ומשיתוף הפעולה הנלהב שלהם עם הנאצים. אחרי שחוק השואה הפולני ירד מעל הפרק בצורתו המקורית פועלים הפולנים בדרכים אחרות דוגמת הטקס שהתקיים ביום ראשון בוורשא בו הכריז ארגון קיקיוני בתמיכת ועידוד ממשלת פולין על "חסידי אומות העולם" פולנים מטעמו.

הטקס התקיים באולם קטן בבניין ה-KINOTEKA שהיה המלא ברובו בעיתונאים מהתקשורת הפולנית, סביב הקרנת סרט על חייו של ניצול שואה, בהשתתפות סנטורים וחבר הכנסת הישראלי חיליק בר מ'המחנה הציוני'.

על ההכרזה אחראי היהודי ג'וני דניאלס, יחצ"ן יהודי המתגורר בפולין, הפועל עבור ממשלת פולין, שמעשיו שנויים במחלוקת דניאלס ידוע כמי שפעל וסייע לכינון החוק הפולני להכחשת השואה (חוק ה-IPN) וידוע כמי שפועל מזה זמן בחסות ממשלת פולין ומסייע לה בשכתוב ההיסטוריה מחדש.

בחלק מפעולות אלו, חבר דניאלס לכומר האנטישמי תדאוש ריידזק, הידוע באמרותיו נגד היהודים, וזאת בכדי לסייע בהקמת המוזיאון החדש ל"חסידי אומות העולם החדשים" הפולנים, אלו ש"יד ושם" לא שמע עליהם מעולם ולא הכיר בהם.

במסגרת הפעולות השונות להלבנת העבר המפוקפק וחלקם של הפולנים בשואה, מבצע דניאלס אירועים מתוקשרים הנתונים במחלוקת.

ארגון J-NERATIONS הפועל בפולין ובישראל בנושא בתי הקברות בפולין ובהתמודדות עם הניסיון לשכתב את ההיסטוריה של יהודי פולין במדינה, מציין כי רק “יד ושם” יכול להיות מכון מחקר בכדי לקבוע מי ראוי להיקרא חסיד אומות העולם. "ארגונו של דניאלס "ממעמקים" הוא ארגון של איש אחד ואינו משמש כמכון מחקר וכמובן שאין לו את הכלים לקבוע מי ראוי להיקרא חסיד אומות עולם ולבטח לא תחת מעטפת של אירוע מתוקשר בחסות ממשלת פולין", אומר מאיר בולקא יו"ר הארגון ומוסיף, כי הוא "קורא לציבור בישראל שלא ליפול בפח של ארגונים קיקניוניים חסרי משמעות המפילים בפח עיתונאים, נבחרי ציבור וציבור גדול ותמים".

באירוע, בלטה נוכחותו של חה"כ וסגן יו"ר הכנסת חיליק בר, המשמש מזה זמן רב כיקירו של דניאלס חרף קריאת נבחרי ציבור רבים וביניהם עמיתיו של בר, שלא לשתף פעולה עם דניאלס וארגונו אשר מעלה סימני שאלה רבים בחלקו של דניאלס לטיהור שמה של פולין במעטה של הנצחת השואה.

עוד השתתפו באירוע זה סגן ראש ממשלת פולין ושר התרבות הפולני פיטר גלינסקי וחברי הקונגרס האמריקני ויקי ורצלר, בריאן באבין, סטיב קינג ועוד.

יצוין כי "יד ושם" בתמיכת ארגוני שואה, ונבחרי ציבור רבים, הודיעו בעבר כי הם מסתייגים מטקסים שכאלה הממנים חסידי אומות עולם חדשים ולא מוכרים שלא נבדקו ונבחנו על ידי מי שהוסמך לכך ובכך אנו עדים לשכתוב מחדש של ההיסטוריה תוך עיוות עובדות הסטוריות רבות.

מטעמו של ח״כ חיליק בר נמסר: "כזו קשקשת מסיתה וסילוף של עובדות לא שמעתי כבר הרבה זמן. מעולם לא קראו לי ״אנשי ציבור רבים״ או בכלל, שלא לשתף פעולה עם אף ארגון יהודי כלשהו הפועל בפולין וגם לא עם ארגון ״ממעמקים״. זו המצאה. ההיפך הוא הנכון. עצוב שגורם עיתונאי נסמך על בדיות.

ארגון ״ממעמקים״ בראשות ג׳וני דניאלס מבצע עשרות פעילויות חשובות להנצחת השואה והכרת טוב לאלו שמסייעים בכך.

הארגון אירח ישיבת מליאה מיוחדת של הכנסת באושוויץ, כמו גם שאירח חברי כנסת ושרים רבים שנטלו חלק בפעילות הארגון, ואשר גם הם כנראה לא שמעו על הטענות ההזויות העולות מכתבתכם ומגיעות מהסתה ממושכת של גורמים עלומים כנגד הארגון ופעילותו, כנראה מתוך צרות עין עצובה.

האירוע בו השתתפתי השבוע כיבד את פועלו של ניצול השואה היקר אדוארד מוסברג, עליו הופק סרט דוקומנטרי מרשים.
כיו״ר אגודת הידידות בין הכנסת לפרלמנט הפולני וכנכד לניצול שואה פולני, היה לי הכבוד להשתתף באירוע, ואשתתף בכל אירוע של כל ארגון שיתרום לזכרון השואה. אני מציע למקהלת המסיתים הקבועה כי בהיעדר עשייה משמעותית שלהם, שלפחות לא יפריעו לעשייה של אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר