לאחר הטבח

הקהילות היהודיות בתפוצות לומדות לקח? - סקירה מיוחדת

יהדות התפוצות עדיין מתקשה לעכל את האסון שזעזע את הקהילה היהודית בפיטסבורג, אך בחלק מן הקהילות מתמהמהים להעלות את רמת האבטחה במוסדות • אקסלוסיבי (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שוטרים על יד בית כנסת בבודפשט, הונגריה (צילום: shutterstock)

עם הגיע פרטים חדשים ומחרידים אודות הטבח שגבה את חייהם של 11 יהודים בפיטסבורג שבפנסילבניה, הולכת וגוברת ההבנה, כי רמת האבטחה בחלק מן המוסדות היהודיים בתפוצות טעונה שיפור.

אלא שבזמן שקהילות רבות העלו מיידית את רמת הכוננות והאבטחה סביב מבנים דתיים, בחלק מערי העולם, נשמעות תלונות מצד בני הקהילות המקומיות, כאשר לדבריהם לא ננקטו כל צעדים בעניין.

להלן סקירה מיוחדת, באשר למצב האבטחה בקהילות בעולם.

ברחבה שמול בית הכנסת הקונסרבטיבי 'עץ חיים' בפיטסבורג, בו אירע הטבח, מפטרלים ביממה האחרונה אנשי משטרה וכוחות בילוש וחקירה - כמו גם אנשי ממשל ופוליטיקאים. הרחוב כולו חסום על ידי ניידות.

בשכונת קראון הייטס התוססת שבברוקלין, החלו לשרוץ היום (ראשון) ניידות משטרה רבות, להגברת תחושת הביטחון. יוזכר כי לצד הטבח בפיטסבורג, סובלת השכונה מתקיפות תכופות המכוונות כלפי יהודים, ובנוסף היא נערכת ל'כינוס השלוחים' השנתי של חב"ד, שיאכלס חסידים מכל העולם.

במקביל, אריק אדאמס, נשיא רובע ברוקלין, הבטיח במסיבת עיתונאים כי בכל פעם שייכנס לבית כנסת או לכנסייה, יישא עליו את נשקו האישי מזמן שירותו במשטרת ניו יורק.

שוטר על יד בית כנסת בוירג'יניה, ארה"ב (צילום: שאטרסטוק)

למרות ההוכחה הניצחת, כי אנטישמיות קיימת גם בארצות הברית, ברוב המדינות אין כל שינוי במדיניות האבטחה. יש המאשימים את החוק בחלק מן המדינות, חוק המגביל אזרחים ברכישת נשק, כמה שמעכב נטרול של מפגעים.

תחנות משטרה בערים ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו ועוד, הגיבו בהרחבת הפטרולים סביב בתי כנסיות השבת. התחנות מסרו כי על אף שלא ידוע על איום ספציפי, הוחלט להגביר את הסיורים. לפי האתר 'לייקווד סקופ', שוטרים אף נכנסו למספר בתי כנסת בעיירה לייקווד כדי לוודא שהכל בסדר.

למרות זאת, אזרח חרדי מלייקווד מסר כי "הגיע הזמן להעביר חוק שיתיר לכמות מסוימת של אנשים בכל מוסד דתי לשאת כלי נשק. כדאי ללכת על הנוסחה הישראלית, לפיה האזרח הממוצע אינו חמוש, אך אלו שמעוניינים להציל חיים בעזרת נשק עליהם להוכיח זאת ולעבור הדרכה והכשרה מתאימה".

ניידת משטרה על יד בית כנסת בברלין, גרמניה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר הישמע דבר האסון בפיטסבורג, הכריז שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, כי הורה על הגבהת רמת האבטחה בקרבת מבנים יהודיים בצרפת.

"ישנם כ-200 בתי כנסת בארצנו", אמר קסטנר שהוסיף כי "מבנים אלו כבר מוגנים באופן קבוע באמצעות פרוייקט השמירה הממשלתי, 'Sentinel'. בנוסף, גני ילדים ובתי ספר שבמגזר היהודי זוכים אף הם להגנה מיוחדת".

אך באוסטרליה, לצד גינויים שהשמיעו בכירי הממשל, רמת האבטחה על מוסדות יהודיים ביבשת לא שונתה. ועדת האבטחה הקהילתית התריעה כי יש לזכור שהתקפה על מבנים יהודיים 'סבירה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר