'לא בגלל יהדותו'

היהודי שמונה לשר התיירות התוניסאי - גורם לסערה במדינה

ממשלת תוניסיה מינתה עשרה שרים חדשים כדי לגרום רענון בשורותיה, אך רנה טרבלסי, יהודי שהושבע לתפקיד שר התיירות, שנוי במחלוקת בשל דעותיו כלפי מדינת ישראל (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רנה טרבלסי (צילום: עמוד הפייסבוק של טרבלסי)

מינויו של רנה טרבלסי לתפקיד שר התיירות של תוניסיה, גורם לסערה במדינה, ויש שאף מעוניינים בהדחתו - כך על פי דיווח באתר 'החדשות'.

רוני (רנה) טרבלסי הוא איש עסקים יהודי בן הקהילה היהודית בג'רבה, שעוסק בענף התיירות כבעליה של סוכנות הנסיעות Royal First Travel. בשנים האחרונות הביא טרבלסי לתוניסיה ולמרוקו תיירים יהודים רבים.

השבעתו של טרבלסי עברה בשקט יחסי, ובתחילה לא הושמעו כל טענות נגד המינוי. הממשלה ביקשה ליצור רענון במדינה ולכן מינתה אותו לצד תשעה שרים חדשים נוספים, כאשר המהלך זוכה לאישור הפרלמנט בהצבעה ראשונה.

למרות זאת, גל המינויים הביא להתנגדות כללית מצד אנשי ממשל ואף נשיא המדינה. למעשה, על פי החוקה במדינה ראש הממשלה אינו צריך את אישור הנשיא מלבד בתיק הביטחון ובתיק החוץ, אך גופים שונים פועלים נגד המינויים - בפרט נגד מינוי השר היהודי החדש - ומוכנים לנסות ולהפיל את הממשלה בכל רגע.

תיירים בתוניסיה (צילום: שאטרסטוק)

על פי זיאד אל האני, מומחה לפוליטיקה התוניסאית בציטוט ב'החדשות', "מינויו של רנה טרבלסי לשר התיירות הוא אחד הנושאים המרכזיים ביותר, שהציתו מחלוקת ודיון בדעת הקהל".

לדבריו, "רבים טוענים שהוא לא מסוגל לעמוד בראש המשרד בגלל ניגודי אינטרסים, הוא היה בעליהן של סוכנויות תיירות וחברות תעופה, זה נוגד את תפקידו כשר, הוא גם הואשם בתמיכה בנורמליזציה עם ישראל, עורך ביקורים חוזרים ונשנים בישראל ומביא משם יהודים תוניסאים לביקור דתי בבית הכנסת אל גריבה".

גם מוחמד עבו, שעומד בראש 'התנועה הדמוקרטית התוניסאית', מצטרף לפרשנות זו. "זה לא העובדה שהוא יהודי. הבעיה היא שהוא תומך ביחסים עם ישראל, שהוא ביקר בישראל, שהוא חושב שיחסים מלאים נכונים בגלל סיבות כלכליות - אין לזה קשר לפוליטיקה, הוא לא מסתיר את זה. אבל זה לא משנה כרגע - הוא אושר ואין שום דבר שאפשר לעשות עכשיו", אמר עבו לפי 'החדשות'.

כיום חיים בתוניסיה כ-1,200 יהודים בלבד, אם כי מצבם טוב יחסית למדינות ערב והם זוכים לחופש דת מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר