סערה פוליטית

מכה לראה"מ הבריטית מיי: ה'ברקזיט' שעמלה עליו - נדחה

למרות משאל-עם שנערך בממלכה לפני כשנתיים, וממנו נראה כי ההסכם עם מדינות אירופה יצא לדרך ויביא עתיד חדש לממלכה, הוא נדחה - על ידי רוב חריג של מחוקקים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תרזה מיי (צילום: shutterstock)

מכה לראש הממשלה הבריטית תרזה מיי: הסכם ה'ברקזיט' שגיבשה במשך חודשים רבים יורד לטמיון, לאחר שנדחה בפרלמנט על ידי רוב חריג של מחוקקים.

הברקזיט, שבו מנוסחת הצעה הקשורה בפרישת הממלכה הבריטית המאוחדת מהאיחוד האירופי, אושר כבר לפני שנתיים במשאל-עם. עם זאת, התעקשה מיי לקבל גם את אישור הפרלמנט, אישור שכאמור לא התקבל.

לא פחות מ-432 מחוקקים בפרלמנט הצביעו נגד הברקזיט, בשל ליקויים שלדבריהם מופיעים בהסכם. מולם, 202 בלבד תמכו במהלך שגיבשה מיי. מדובר ברוב חריג וכנראה גם הגדול בהיסטוריה נגד ראש ממשלה בריטי. משמעות הדבר, דחייה של הברקזיט - כאשר מיי תנסה להציג הסכם טוב יותר בימיים הקרובים.

מיד עם קבלת תוצאות ההצבעה בפרלמנט, הכריז ג'רמי קורבין, מנהיג סיעת הלייבור (הסיעה הגדולה באופוזיציה), כי מחר (רביעי) יגיש הצעת אי אימון בממשלת מיי. לטענתו, הוא לא מאמין שבידי מיי להציג עסקה טובה יותר.

מיי ניסתה בימים שלפני ההצבעה לשדל את המחוקקים להצביע בעד הברקזיט. לדבריה, ההסכם אמנם אינו מושלם אך הוא יביא עתיד טוב יותר לעם הבריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר