בפנים חתומות

הרוצח מבית הכנסת כפר בכל האישומים נגדו

ג'ון ארנסט, הסטודנט בן ה-19 שרצח את לורי גילברט קיי בבית הכנסת חב"ד בפאווי שבקליפורניה לאחר שפרץ אליו ופתח בירי, הובא לבית המשפט לראשונה וכפר באישומים (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרוצח על רקע בית הכנסת בו ירה (צילום: מתוך פייסבוק)

הרוצח, ג'ון ארנסט בן ה-19, שירה ורצח את לורי גילברט קיי ופצע שלושה נוספים בבית הכנסת של חב"ד בקליפורניה, הובא אמש (שלישי), לראשונה לבית המשפט, וכפר באישומים נגדו, זאת למרות שאין שום ספק שהוא היורה בבית הכנסת. ארנסט מואשם ברצח ובשלושה סעיפים של ניסיונות רצח. הוא גם כפר באישום נוסף בגין הצתת מסגד בחודש שעבר, דבר בו הודה במאמר אנטישמי שפרסם מעט לפני הרצח.

ארנסט, הופיע בפנים חתומות בפני שופט בבית משפט בסן דייגו, העיר הסמוכה לעיירה פאווי שבה פתח באש בבית הכנסת בשבת. השופט קבע, כי ארנסט מהווה סכנה לציבור, והורה להשאירו במעצר ללא יכולת להשתחרר בערבות.

במהלך הדיון חשפו התובעים, כי ארנסט נעצר לאחר הירי כשברשותו ווסט צבאי, קסדה ו-50 כדורים נוספים שעדיין לא ירה. הם הוסיפו, כי ארנסט ירה במהלך האירוע בין שמונה לעשרה כדורים בלבד. רק מעצור בנשק מנע ממנו לירות עוד עשרות קליעים - ובכך אישרו למעשה את דבריו של רב בית הכנסת ישראל גולדשטיין, שתיאר זאת כ"נס" שיכל להסתיים במספר הרוגים גדול יותר. לדברי התביעה לארנסט לא היה עבר פלילי כלל.

הרוצח מנגן בפסנתר בסרטון שפרסם ברשת

ארנסט הוא לא רוצח טיפוסי. הוא סטודנט מצטיין לסיעוד. בסרטונים ברשת הוא נראה מנגן על פסנתר ובמניפסט האנטישמי שכתב ציין כי הוא מנגן מאז גיל 4. במניפסט הארוך, בן 4,000 מילה, שפרסם זמן קצר לפני הרצח, תיאר עצמו כסטודנט בן 19, יליד קליפורניה. "אם הייתם אומרים לי לפני שישה חודשים שאני אעשה זאת, הייתי מופתע", כתב. הוא ציין שקיבל השראה מהטבח במסגדים בניו זילנד בחודש שעבר, ומהאחראי לאותו טבח, ברנטון טראנט.

"טראנט היה הקטליזטור שלי", נכתב במניפסט. הרוצח ציין גם את הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, וכן את החשוד באותו מקרה, רוברט באוורס. ארנסט כתב במניפסט כי הוא זה שהצית את מסגד דאר אל-ארקם בעיר אסקונדידו בקליפורניה, ב-24 במרץ, והוסיף כי ריסס בחניון המסגד את הכתובת: "עבור ברנטון טראנט".

על פי הדיווחים בארה"ב, ה-FBI קיבל כמה וכמה התראות בנוגע לגביו, דקות לפני פיגוע הירי, אך לא הספיק לפעול ולעצור את הרוצח.

הוריו של ארנסט הביעו צער וזעזוע על מעשי בנם. הם כתבו אתמול, כי הוא הפך ל"חלק מההיסטוריה של הרשע נגד יהודים". "השאלה כיצד נמשך בננו לאפלה שכזו היא תעלומה מחרידה עבורנו", כתבו השניים. "לבנו הכבד יוצא - וכך יהיה לנצח - אל הקורבנות והניצולים". ההורים הוסיפו, כי הם משתפים פעולה עם המשטרה.

בפיגוע נרצחה לורי גילברט קיי, בת 60 שלפי עדויות קיפחה את חייה כדי להציל את הרב גולדשטיין, שייסד את בית הכנסת ואיבד את אצבעותיו במהלך האירוע. אתמול הובאה קיי למנוחות בסן דייגו. לפני כן, מאות בני משפחה, חברים, ומתפללים הגיעו לבית הכנסת שבו נרצחה, כדי לחלוק לה כבוד אחרון וליוו אותה לבית העלמין שם שרו "אני מאמין" ו"אתה בחרתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר