לקראת הדחה?

'אוקראינה גייט': נחשף תזכיר שיחת טראמפ

תמלילי שיחת נשיא ארה"ב עם נשיא אוקראינה, בגינם הודיעו בארצות הברית כי יפתחו בהליך להדחתו - נחשפו. "תוכלו לבדוק את זה? יהיה נהדר", אמר על בנו של ג'ו ביידן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ, השבוע באו"ם (צילום: UN Photo/Cia Pak)

הבית הלבן פרסם אחר הצהריים (רביעי) את תמליל שיחת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי - שיחה שהובילה לפתיחת הליך ההדחה, עליה הכריזה הלילה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי.

בשיחה, ביקש טראמפ מזלנסקי שיפתח בחקירה נגד בנו של ג'ו ביידן, המועמד המוביל של המפלגה הדמוקרטית להתחרות מול טראמפ במירוץ לנשיאות, בשנת 2020.

טראמפ הזכיר את העובדה ולפיה ארה"ב הייתה "טובה מאוד" עבור אוקראינה, וביקש: "הייתי רוצה שתעשו לנו טובה בגלל שהמדינה שלנו עברה הרבה, ואוקראינה יודעת הרבה על כך".

"יש הרבה דיבורים סביב הבן של ביידן, שביידן מנע את העמדתו לדין. הרבה אנשים רוצים לדעת על זה, אז מה שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר".

לפי נוסח התזכיר, טראמפ הוסיף, "ביידן מסתובב ומתלהב שהוא מנע את העמדתו לדין, אז אם תוכל לבדוק את זה... כדאי לבדוק - לי זה נשמע נורא".

את התלונה על השיחה העביר איש מודיעין אלמוני, שטען כי טראמפ הבטיח תמורה לנשיא אוקראינה - אך לפי התזכיר שנחשף, אין לכך אזכור.

טראמפ טען, וכעת מתברר כי צדק, כי "בשיחה לא נאמר שום דבר שאינו ראוי. אתם תראו שזו הייתה שיחה ידידותית מאוד והולמת לחלוטין. שום לחץ... ושלא כמו ג'ו ביידן והבן שלו, אין שום 'תן וקח'!".

בציוץ טען טראמפ כי הטענות נגדו הן "שום דבר מלבד המשך ציד המכשפות הגדול ביותר וההרסני ביותר בכל הזמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר