הקרב נמשך

הפריימריז בפלורידה: ביידן הביס את סנדרס

סגן הנשיא לשעבר בממשל אובמה, הביס בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בפלורידה את ברני סנדרס שידוע ביחסו השלילי לישראל. דרישה מסנדרס לפרוש מהמרוץ (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

בצל משבר הקורונה העולמי, הבחירות הפנימיות לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד כשמונה חודשים, נמשכות. בבחירות שנערכו אתמול (שלישי) בפלורידה, במפלגה הדמוקרטית, הביס סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן את יריבו ברני סנדרס בפער עצום. ביידן צפוי גם להיות מוכרז כמנצח גם באילינוי ואריזונה.

הניצחון בפלורידה חשוב מאד עבור ביידן והוא יעניק לו 219 צירים במרוץ. גם הניצחון באלינוי חשוב מאד עבור ביידן, לאילינוי יש 155 צירים וניצחון של ביידן על פי התחזיות יחזק מאד את המועמד שמתמודד מול סנדרס הפרוגרסיבי.

ביידן נמצא כעת במומנטום טוב, הוא ניצח בשבועות האחרונים בכמה מדינות ונכון לאתמול היו לו 898 צירים מול 745 של סנדרס. כדי לזכות במרוץ יש צורך בלפחות 1990 צירים וביידן מקווה לפתוח פער גדול הלילה שיימנע מסנדרס כל סיכוי.

על פי ההערכות, סנדרס ייתבקש על ידי הדמוקרטים לפרוש מהמרוץ במידה וסיכוייו יהיו נמוכים וזאת בניסיון לא לפגוע בסיכויי הדמוקרטים להביס את הנשיא דונלד טראמפ שמוביל ברוב ענק בתוך מפלגתו.

את נאום הניצחון שלו הלילה, נשא ביידן בהצהרה ללא קהל ככל הנראה בשל הניסיון למנוע הדבקה שלו ושל אנשים רבים. הוא קרא לאחדות בארה"ב כדי להיאבק בקורונה: "לנגיף הזה לא אכפת אם אתה דמוקרט או רפובליקני. הוא לא מבחין על בסיס לאום, גזע, מגדר או מיקוד. הוא מדביק אנשים בעמדות של כוח וגם את האנשים הפגיעים ביותר בחברה שלנו. כולנו יחד בזה", אמר ביידן בדברים שנשא בדלאוור.

ביידן פנה לתומכיו של סנדרס ואמר: "אני שומע אתכם, אני יודע מה מונח על הכף. אני יודע מה אנחנו צריכים לעשות". לדבריו, ניצחונותיו הלילה "מקרבים אותנו להבטיח את המועמדות הדמוקרטית לנשיאות. אנחנו עושים את זה באמצעות בניית קואליצה רחבה שאותה אנחנו צריכים כדי לנצח בנובמבר".

ההצבעה אתמול נערכה בצל החשש הרב מנגיף הקורונה שמתפשט גם בארה"ב מלבד במדינת אוהיו שם נדחה לבינתיים הפריימריז בשל הנגיף. הלילה התברר, כי הוא הגיע למדינה היחידה מבין 50 המדינות של ארה"ב שעוד לא התגלו בה מקרי הידבקות, מערב וירג'יניה. מניין הקורבנות מהנגיף בארה"ב חצה כבר את ה-100, ועומד כעת על 103 – מחצית מהם במדינת וושינגטון, שם 30 מקרי מוות קשורים למוסד סיעודי אחד באזור סיאטל. יותר מ-6,400 בני אדם נדבקו בנגיף בארה"ב.

על אף שהיה חשש כי שיעור ההצבעה יפחת, לפי מכון אדיסון בפלורידה הוא דווקא עלה: לעומת 1.7 מיליון שהצביעו בפריימריז שם ב-2016, כ-2 מיליון בוחרים השתתפו אתמול בהצבעה בפלורידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר