"נהרוג אותך"

אנטישמיות בפריז: אב יהודי הוכה באכזריות

אב לשני ילדים חובש כיפה, הותקף והוכה קשות על ידי אלמונים ממוצא אפריקני ברובע ה-19 בפריז • התוקפים קראו לעברו תוך שהם מכים אותו: 'יהודי מלולכך, נהרוג אותך' (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אב צעיר אשר חבש כיפה הוכה קשות על ידי 2 תוקפים ממוצא אפריקני בבניין ברובע ה-19 בפריז. האב היה בדרכו להוריו המתגוררים במקום כשהותקף על ידי התוקפים תוך קריאות : "יהודי מלוכלך, נהרוג אותך".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב שוחח עם הקרבן וסיפר כי היה נסער מאד: "דוד סיפר לי שהוא התקשר למשטרה מספר פעמים אך הם לא טרחו להגיע למקום".

דוד, הצעיר היהודי שהותקף סיפר, "באתי לאסוף את הבת שלי בת השבעה חודשים שהיתה אצל ההורים שלי, מספר דוד. שני גברים צעירים, זרים גמורים, לבושים יחסית יפה, בשנות העשרים לחייהם, הופיעו מאחוריי כשהקלדתי את הקוד כניסה לבניין. הם נכנסו איתי למעלית. כשהגעתי לקומה של ההורים שלי, הם קפצו ותפסו לי את הגרון. ניסיתי לצרוח. הייתי רק כמה מטרים מהדלת שלהם אבל הם לא יכלו לשמוע כי הדלתות מאסיביות".

"אחד חנק אותי ותוך כדי השני חבט בי. ואז הם פתחו את הדלת של היציאת חירום וזרקו אותי. רצתי במדרגות. אבל הם חזרו להכות אותי וקרעו לי את השעון מעל פרק כף היד וחנקו אותי שוב. שם אתה רואה מוות. אין לך יותר כוח. אתה כבר לא נושם. אתה רק רוצה שזה ייגמר".

בסופו של דבר, אביו של דוד, שדאג שבנו טרם הגיע, פתח את דלת הדירה ושמע את התוקפים רצים במדרגות. "אני חושב שבלעדיו הם היו משאירים אותי למות", אומר דוד.

חבר הפרלמנט מאיר חביב מציין: "אני מכיר טוב את השכונה הזאת. גדלתי בה ואירוע זה מדאיג מאד. קשה יותר ויותר להיות יהודי בצרפת. לצערי יש שכונות שלמות בפרוורים בקרבת פריז ש"התרוקנו" מיהודים ואירועים מסוג זה פוגעים קשות בתחושת הביטחון של הקהילה. אני עצוב ומודאג בשביל היהודים אבל הרבה יותר בשביל צרפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר