בסמוך לבית הכנסת

מתקפת הטרור בוינה: מספר הרוגים ופצועים, מחבל נמלט

מחבל אחד חוסל ולפחות מחבל נוסף נמלט מהזירה • מספר הרוגים ו-14 פצועים, מתוכם 6 באורח קשה • היהודים הונחו להוריד את הכיפות • שר הפנים: "המצוד אחר מחבל נוסף, נמשך" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המחבל בפיגוע (צילום: רשתות חברתיות)

מוסדות החינוך ובתי הכנסת היסודיים בוינה יישארו הבוקר (שלישי) סגורים מחשש לפיגוע טרור נוסף בעיר, וזה לאחר שהמשטרה המקומית מנהלת עדיין מרדף אחר מחבל נוסף שנמלט מהזירה. היהודים הונחו שלא לצאת מהבתים.

הפיגוע התרחש אמש במספר מוקדים בסמוך לבית הכנסת המרכזי בוינה. על פי הרשויות במקום מספר הרוגים, בניהם אחד המחבלים, ו115 פצועים מתוכם 6 במצב קשה.

כאמור, אחד המחבלים חוסל בידי השוטרים ולפי מספר דיווחים הוא נשא על גופו חגורת נפץ. מחבל נוסף נמלט מהזירה והמשטרה ממשיכה במרדף אחריו.

התיעוד המפחיד מהזירה • צפו במחבל יורה במאבטח בית הכנסת

קארל ניהאמר, שר הפנים המקומי, אמר כי: "אנו מאמינים שיש מספר מבצעים לפיגוע הזה, ולמרבה הצער יש גם כמה פצועים וכנראה גם הרוגים. יחידות של הכוחות המיוחדים מחפשות אחר המחבלים, מדובר על מבצע נייד שלא מוגבל לאזור אחד בווינה".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, כתב בטוויטר כי: "מדובר ב"מתקפת טרור דוחה. אנו עוברים כעת שעות קשות. אני רוצה להודות לכל צוותי החירום שמסכנים את חייהם למען הביטחון שלנו, במיוחד היום. המשטרה תפעל בתקיפות נגד מבצעי הפיגוע".

יצוין כי הפיגוע התרחש כשעתיים לאחר סגירת בית הכנסת המרכזי, וזה בין היתר בשל הסגר הלילי שהוטל בעיר, כך שהמתפללים עזבו את המקום זמן רב לפני הפיגוע. טרם ברור האם הפיגוע כוון נגד יהודים, אך נכון לבוקר נראה כי אין יהודים בין הנפגעים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הלילה: "התפילה שלנו היא עם תושבי וינה לאחר עוד מעשה שפל של טרור באירופה. ההתקפות המרושעות האלה נגד אנשים חפים מפשע חייבות להיפסק. ארה"ב עומדת עם אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד טרוריסטים, כולל טרוריסטים אסלאמיים קיצוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר