הכאוס בוושינגטון

ביידן לטראמפ: תדרוש את סוף המצור • צפו

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, עלה בשעה האחרונה לנאום בגין המהומות בגבעת הקפיטול בוושינגטון. במהלך הנאום, הוא קרא לטראמפ שיעלה לשידור וידרוש מתומכיו לחדול. צפו (TV)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ו ביידן, הערב (צילום: הערוץ של ביידן)

הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס הערב (רביעי) למהומות בגבעת הקפיטל בוושינגטון, והסביר כי הדמוקרטיה האמריקנית נמצאת בסכנה.

"הדמוקרטיה האמריקנית במתקפה חסרת תקדים", אמר ביידן והוסיף, "אני קורא לדונלד טראמפ לעלות לשידור עכשיו בערוצי הטלוויזיה, כדי למלא אחר השבועה שלו להגן על החוקה ולדרוש לשים סוף למצור. זוהי לא מחאה, זוהי התקוממות, כל העולם צופה בנו".

"זה לא משהו שראינו כמותו בתקופתנו. זו מתקפה על מבצר החירות, על הקפיטול. זו מתקפה על נציגי העם ומשטרת הקפיטול, מי שנשבעו להגן על העם. המראות הדרמטיים בקפיטול לא משקפים את אמריקה, הם לא מייצגים את מי שאנחנו".

"מה שאנחנו רואים זה מיעוט קיצוני שמקדיש את עצמו לאי חוק. זוהי לא התנגדות או הפגנה, זה פשוט אי סדר, זה כאוס. זה גובל בהסתה. זה חייב להיפסק עכשיו".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, אמר לתומכיו: "אני יודע כמה אתם כואבים – היה לנו בחירות שנגנבו מאיתנו, וכולם יודעים שזה היה ניצחון מוחץ. אבל הגיע הזמן – תלכו הביתה עכשיו. אנחנו חייבים שיהיה שלווה, חוק וסדר, ולכבד את כל מערכות אכיפת החוק. אנחנו לא רוצים שאנשים ייפצעו".

הנאום של טראמפ (מתוך הטוויטר)

אך גם לאחר שקרא לרגיעה, טראמפ הוסיף ואמר: "זו תקופה קשה בהיסטוריה שלנו. אנחנו יודעים שהבחירות זוייפו – אבל אסור לנו לשחק לידי האנשים הללו. אנחנו חייבים שיהיה שלום, אז תלכו הביתה עכשיו. אנחנו אוהבים את כולכם, אנחנו יודעים איך אתם מרגישים – אבל תלכו הביתה, ותלכו לשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר