מתחננים לסיוע

אלפי מתים מקורונה בהודו: 'המשרפות לא עומדות בעומס'

"דבר כזה עוד לא ראינו", אמרו בארגון הבריאות העולמי, הקטסטרופה בהודו ממשיכה וכל יום יש מאות אלפי חולי קורונה חדשים, בתי החולים ומשרפות הגופות, לא עומדות בעומס המתים מהנגיף (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קורונה בהודו (צילום: shutterstock)

הגל השני בהודו עדיין ללא שליטה, ובתי חולים קורסים וגופות נערמות. "המצב שובר לב", אומר טדרוס אדהנום יו"ר ארגון הבריאות העולמי.

התחלואה בהודו, שחצתה את רף ה-350 אלף נדבקים ביום, נמצאת בקריסה. מחסור חריף במכונות חמצן הביא למצב שאפילו מכונות חמצן מתעשייה הוסבו למטרות רפואיות, אך עדיין רבים שזקוקים לטיפול מתאים, לא יכולים לזכות בו בגלל הקריסה הטוטאלית של מערכת הבריאות במדינה.

בני משפחות חולים רצים ממרפאה למרפאה, מבית חולים אחד לאחר, בכדי למצוא מיטה. רבים מתים מחוסר בחמצן, וכמות המתים בהודו לא מפסיקה לזנק.

מטופלים רבים הזקוקים לחמצן נאלצים לפנות לשוק שחור שקם במדינה. רבים מהם חיפשו בלוני חמצן ברשתות החברתיות, "אדם זר עזר לי, המדינה לא. אני מבינה שעכשיו כל אחד לעצמו", אמרה תושבת דלהי.

חבר מערכת בכתב העת ההודי MARGASIA סיפר ל'ערוץ כנסת', כי הודו מכרה עשרות אלפי חיסונים שלה, כי המצב היה נראה בשליטה, כעת "המשרפות ובתי החולים לא עומדים בעומס זה הולך להגיע לחצי מיליון חולים חדשים ביום".

הדיווח בערוץ כנסת (מתוך הטוויטר של ערוץ כנסת)

"אני חוששת שזה לא השיא", אמרה ד"ר גירידארה רבאבו מהקרן לבריאות הציבור בהודו: "על פי הנתונים, אנחנו רחוקים לפחות שבועיים, שלשה מהשיא".

מדינות רבות הציעו סיוע להודו, ביניהן- גרמניה, ארה"ב, בריטניה, ואף האויבת המרה של הודו- פקיסטן.

עד לפני חודש וחצי התחלואה בהודו הייתה נראית תחת שליטה, אלא שאז החל גרף התחלואה לטפס, ומספר המאומתים הכפיל את עצמו יותר מפי ששה לעומת תחילת הגל.

"איש לא שיער שכך תזנק התחלואה", אומר ק. ויג'יירהאבן, היועץ המדעי הראשי של ממשלת הודו.

למרות שהודו מייצרת מעל ארבעה מיליון חיסונים ביום, לא נראה כי היא מצליחה להשתלט על התחלואה. הממשלה נמצאת תחת ביקורת חריפה על התנהלותה במהלך משבר הקורונה, ואף מואשמת בכך שהתירה קיום כנסי בחירות המוניים, למרות שרמת התחלואה הייתה בעלייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר