דרמה

דיווחים בפולין: המפעיל של "המחסל" מבני-ברק נעצר

אורי ברודצקי, פעיל המוסד שנעצר בפולין, חשוד כי שימש סוכן מוסד והיה מעורב בפעולות הכנה לחיסול. הפולנים טוענים כי סייע להוצאת הדרכון על שם הרב מיכאל בודנהיימר, תושב בני ברק וראש הכולל במודיעין עילית. על פי החשד, הדרכון המזויף הונפק על-ידו. דיווח (חדשות)

דוד כהן | כיכר השבת |
בודנהיימר מציג את הדרכון (צילום: מעריב)

הסערה סביב חיסולו של מוחמד אל מבחוח על-ידי המוסד הישראלי הולכת ומסתעפת: מדיווחים שמתפרסמים בסוף השבוע עולה כי אורי ברודצקי, פעיל המוסד שנעצר בראשית החודש בפולין, חשוד כי שימש סוכן מוסד והיה מעורב בפעולות הכנה לחיסול - בכך שסייע להוצאת הדרכון על שם הרב מיכאל בודנהיימר, תושב בני ברק וראש הכולל במודיעין עילית.

כל הניסיונות להשיב את הסכון ארצה - עלו בתוהו.

משרד החוץ סירב להתייחס אך אישר שישראלי המקבל סיוע קונסולרי מהשגרירות בוורשה נעצר.

מאז החיסול, החליטו חלק ממדינות העולם לצוד את סוכני המוסד. ראש שלוחת המוסד בבריטניה כבר סולק מהמדינה, גם אוסטרליה גירשה נציג ישראלי בכיר, ועכשיו ככל הנראה הגיע תורה של גרמניה.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי מעצרו של ברודצקי הוארך ב-40 ימים, ב-6 ביוני. הערב אישר משרד החוץ בירושלים אישר כי אזרח ישראלי נעצר בפולין בחשד למעורבות בחיסול בכיר החמאס בדובאי לפני כחצי שנה.

אורי ברודצקי היה מבוקש על ידי גרמניה בעקבות החיסול, ונעצר בתחילת החודש בנמל התעופה בוורשה, כך אישרו גורמים במשרד החוץ.

בכלי התקשורת הזרים טוענים כי מדובר בסוכן מוסד ישראלי שנעצר. "הוא חשוד בהחזקת דרכון גרמני מזויף", צוטט דובר התובע הפדרלי בגרמניה, שאישר את הדיווח בעיתון.

על פי החשד, הדרכון המזויף הונפק ב-18 ביוני 2009 והועבר למיכאל בודנהיימר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר