מבוכה

ישראל ביקשה לשחרר את סוכן המוסד, פולין סרבה

אורי ברודצקי, פעיל המוסד שחשוד במעורבות בחיסול מבחוח, עצור בפולין ושחרורו לא נראה באופק. הפרטים על הסיפור שמוסיף להביך את ישראל, בקשת השחרור שנדחתה וכיצד הפכה גרמניה מידידת המוסד לאויבת? וגם: תיעוד מלא מהחיסול, ממצלמות האבטחה בדובאי (עולם)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

(צפו: תיעוד מלא מחיסול אל-מבחוח בדובאי, באדיבות חדשות 2)

אורי ברודצקי
, פעיל המוסד שנעצר בראשית החודש בפולין, חשוד כי שימש סוכן מוסד והיה מעורב בפעולות הכנה לחיסול. שחרורו לא נראה באופק.

פולין ביצעה את המעצר בהוראתה של גרמניה, לאחר שהתברר כי הסוכנים עשו שימוש בדרכון גרמני מזויף. גרמניה היא המדינה הסובלנית ביותר מבין מדינות אירופה לפעילות מודיעינית. המוסד פועל שם מזה שנים ארוכות ברשות ובסמכות ונהנה מחופש פעולה - כל עוד הוא שומר על החוק המקומי. אבל אחרי הדרכון המזויף, הסובלנות של גרמניה פקעה, מתברר.

פרשנים מעריכים כי במידה ומאיר דגן, העומד כיום בראש המוסד, לא ימשיך לקדנציה נוספת - המדינות שמבקשות לעצור את הסוכנים יחזרו בהן. דגן יסיים בעוד חודשים אחדים שמונה שנים כראש המוסד, ורוב הסיכויים שיוזז מתפקידו.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי מעצרו של ברודצקי הוארך ב-40 ימים, ב-6 ביוני. אמש אישר משרד החוץ בירושלים אישר כי אזרח ישראלי נעצר בפולין בחשד למעורבות בחיסול בכיר החמאס בדובאי לפני כחצי שנה.

בכלי התקשורת הזרים טוענים כי מדובר בסוכן מוסד ישראלי שנעצר. "הוא חשוד בהחזקת דרכון גרמני מזויף", צוטט דובר התובע הפדרלי בגרמניה, שאישר את הדיווח בעיתון. "הכל תלוי בפולנים כעת אם בכוונתם להסגיר אותו לידי הגרמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר