מועמד החרדים ניצח

ההערכות: אריק אדמס יהיה ראש העיר ה-110 של ניו יורק

סוכנות הידיעות AP: אדמס, שזכה לתמיכה חרדית רחבה, מסתמן כמנצחם של הפריימריז לראשות העיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית • הכל על הבחירות והמשמעות ליהודים (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אריק אדמס (צילום: Shutterstock)

בתום הספירה הכמעט מוחלטת של קולות הפריימריז לראשות העיר ניו יורק, שארכה כצפוי זמן רב - מסתמן אריק אדמס כמנצח של המירוץ. אם לא יקרה שינוי דרמטי, קוטף אדמס את ראשות העיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית.

כזכור, בבחירות הללו הוחלט כי לפני הבחירות עצמן תיערכנה בחירות מקדימות מטעם המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית, כדי להציב את המועמדים ברשימה על פי תמיכתם - ולאחר מכן, ב-2 בנובמבר, תתקיימנה הבחירות האמיתיות.

בעיר ניו יורק ידועה המפלגה הדמוקרטית באחוזי התמיכה הרבים לה היא זוכה, ואכן כל המועמדים הבולטים במירוץ משתייכים למפלגה זו. כך גם אריק אדמס, שמקבל 50.5% מהקולות בפריימריז, קתרין גרצייה שצמודה מאחוריו עם 49.5%, וגם אנדרו יאנג שפרש כזכור מהמירוץ מיד לאחר הפריימריז.

הפער בין אדמס, שזכה לתמיכה חרדית רחבה, לגרצייה - עומד על 8426 קולות בלבד, אך הביטחון כי לא יהיה שינוי גדול בספירות הסופיות מביא את סוכנות הידיעות AP להכריז על אדמס כמנצח המסתמן.

בהתאם לכך החליט אדמס לפרסם דברי ניצחון, בהודעה שפרסם לעיתונות: "למרות שישנה כמות קטנה של קולות שיש לספור, התוצאות ברורות: קואליציה היסטורית ומגוונת, המורכבת מתושבים מהמעמד העובד של חמשת רובעי העיר ניו יורק, הובילה אותנו לניצחון בבחירות המקדימות לראשות העיר ניו יורק".

אדמס הוסיף כי "כעת עלינו להתמקד בלנצח את הבחירות בפועל, בחודש נובמבר, על מנת שנוכל לקיים את הבטחותינו עבור התושבים המתמודדים, המקבלים שירות גרוע, ואלו המחוייבים לעתיד בטוח, שוויוני ונוח לכיס לכל תושבי ניו יורק".

בחשבון הטוויטר שלו הוסיף יאנג: "גדלתי בעוני ברובעים הניו-יורקיים ברוקלין וקווינס, לבשתי אפוד מגן כשוטר כדי להגן על הקהילה, ושירתתי אותה כסנאטור וכנשיא רובע ברוקלין. אני מתכבד להיות המועמד הדמוקרטי לראשות העיר שתמיד קראתי לה בית".

לדבריו, "יש כל כך הרבה אנשים שעליי להודות להם, אבל אני רוצה להודות למצביעי ניו יורק. בלי קשר להאם הייתי ראשון במירוץ, או מספר 5, או בכלל לא הייתי מצליח להיכנס למירוץ, תודה לכם. אהיה גאה לעבוד איתכם, למענכם ולצידכם לעתיד טוב יותר".

אדמס מסייר בבורו פארק (צילום: Shutterstock)

אריק אדמס - רקע

אריק אדמס (60) הוא פוליטיקאי ותיק ממוצא אפרו-אמריקני, שכיהן עד שנת 2013 בסנאט של מדינת ניו יורק, ומשמש כיום נשיא רובע ברוקלין בעיר ניו יורק. מתוקף תפקידים אלו יש לו - בניגוד ליאנג - היכרות עמוקה עם הקהילות החרדיות שפעל לצידן שנים רבות.

אדמס אמנם אינו מביע עמדות פרו-ישראליות, ובעבר אף תמך במנהיג האנטישמי של 'אומת האיסלאם' לואי פרחאן, אך בכל הקשור ליחסיו עם הקהילות החרדיות, מדובר כאמור בדבר ותיק.

אדמס טורח לסייר בשכונות החרדיות, כך למשל בג' תמוז - יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל - נצפה על קברו כשכיפה שחורה גדולה לראשו.

זו הסיבה שקהילות חרדיות רבות ממליצות על אדמס: איחוד הקהילות היהודיות של שכונת פלטבוש, פדרציית קהילות הספרדים, קהילת חב"ד בקראון הייטס ועוד.

לאחר שבסאטמר-מהר"א המליצו על המועמד לשעבר אנדרו יאנג, התחרטו והכריזו על מעבר לתמיכה באדמס. העסקנים נימקו את סיבת שינוי הכיוון הפתאומי: "מנהיגי קהילה רבים תמכו ביאנג, הוא הבטיח לנו הבטחות גדולות, והוא יכול להיות ראש עיר נהדר. אבל יש לנו מערכות יחסים ארוכות שנים עם אריק אדמס וסקוט סטרינגר (מועמד רפובליקני שנפלט מהמירוץ, י"נ), שהיו כאן למען הקהילה".

כהכרת הטוב על ההמלצה עליו, ביקר יאנג במעונו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, והודה על התמיכה. הוא אף הבטיח באותו מעמד לעמוד על משמר החינוך החרדי ולמנוע פגיעה בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר