בתאבון!

פסק: "לתת לאסירים עוגת גבינה בשבועות"

גזר דין מעניין שניתן בבית משפט באוהיו שבארה"ב, קובע כי יש לספק מאכלי שבת וחג לשני אסירים יהודים שומרי דת • לצורך כך נשאל רב פוסק האם מחוייבים במאכלים אלו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בית משפט בארצות הברית פסק כי יש לספק מאכלי חג על פי תורת ישראל, לאסירים יהודים שומרי דת הכלואים בבית מעצר.

גזר הדין המעניין ניתן בבית משפט לערעורים במדינת אוהיו שבארה"ב, בנוגע לג. אקרמן ומ. שיינין, אסירים יהודים דתיים הכלואים בבית סוהר במדינת מישיגן הסמוכה.

בשנת 2013 הפסיקה רשות בתי הסוהר של מישיגן לספק לאסירים יהודים ארוחות כשרות הכוללות בשר או חלב, ומאז היא מציעה להם רק אוכל טבעוני.

את המזון הטבעוני נאלצים האסירים לאכול גם בימי חג שבהם יש לאכול בשר או חלב על פי ההלכה או המנהג היהודי. לפי עורך דינם, בית הסוהר מכריח אותם "לאכול ארוחות טבעוניות בימים אלו, מה שמכביד משמעותית על קיום אמונותיהם הדתיות הכנות".

מתחם הכלא במישיגן (צילום: Shutterstock)

רשות בתי הסוהר טענה מנגד, כי האסירים לא באמת מאמינים כי הם חייבים לאכול בשר או חלב בשבתות ובחגים. בתגובה, החליטו האסירים להוכיח כי אכן ישנה חובה הלכתית כזו, והביאו רב שיעיד על כך בפני שופט.

"כל סעודה בשבת מורכבת בין היתר מדג, בשר ו/או עוף, ויש להגיש אותם בהרחבה", מצטט גזר הדין מדברי הרב נוישטט, שאף אישר רשמית בפני השופט כי "בשבועות ישנו מנהג לאכול מאכלי חלב".

את העתירה הגיש בא כוחם כבר בחודש אפריל. כעת פסק בית המשפט לטובתם, וקבע כי יש לספק מאכלי חג לאסירים יהודים שומרי דת - ובכך מסתיימת הסאגה החוקית שטענה לאפליה כלפי האסירים.

"בית המשפט המחוזי הוציא פסק-דין לטובת האסירים", נכתב בהודעת ביהמ"ש. "הוא הגיע למסקנה כי מדיניות רשות בתי הסוהר של מישיגן מכבידה על האמונות הדתיות הכנות של האסירים, המחייבות אותם לצרוך בשר וחלב בשבת ובחגי ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושבועות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר