ארה"ב זעמה

רוסיה שיגרה טיל לחלל; האסטרונאוטים נאלצו לתפוס מחסה

טיל רוסי שוגר כניסוי לעבר לוויין ישן בחלל. בעקבות כך נוצרו מאות אלפי חלקי פסולת חלל והאסטרונאוטים נאלצו להתחבא. ארה"ב הגיבה: "התנהגות מסוכנת ובלתי-אחראית" (חדשות)

שיגור לחלל. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

דרמה בחלל: במהלך הלילה (שלישי) שיגרו הרוסים טיל לכיוון לווין ישן שלהם בחלל שכבר לא מתפקד, בעקבות כך החלו להתפזר חלקים של פסולת חלל והאסטרונאוטים נאלצו לתפוס מחסה.

בתחנת החלל הבינלאומית שוהים נכון לעכשיו שבעת אסטרונאוטים, שבמהלך הלילה נאלצו לתפוס מחסה, וזאת בעקבות ניסוי רוסי.

הניסוי הרוסי נעשה על לווין ישן בשם קוסומוס ששוגר לחלל בשנת 1982 וכבר עשרות שנים הוא לא נמצא בתפקוד, אך הוא חג בגובה דומה לגובה של תחנת החלל הבינלאומית.

בעקבות השיגור הניסיוני, 1,500 חלקיקי פסולת ועוד אלפי חלקיקים קטנים חגו באוויר והיוו סיכון לאסטרונאוטים הנמצאים בחלל שכאמור נאלצו להסתתר ואף היה שעות של חשש, שיצטרכו לפנות אותם מהחלל.

בעקבות כך, ארה"ב הוציאה הודעת גינוי חריגה בהיקפה כנגד רוסיה; "מה שקרה הלילה זו הדוגמה להתנהלות וההתנהגות המסוכנת והלא אחראית של הרוסים, הניסוי שנעשה מעלה את הסיכון לאסטרונאוטים ולטיסות אחרות לחלל".

על פי ארצות הברית, הניסוי הביא לכ-1,500 חלקיקים פסולת שניתנים לזיהוי ועוד מאות אלפי חלקיקים קטנים יותר שעלולים גם הם להיות מסוכנים מאוד לביטחונם של שבעת האסטרונאוטים. מסוכנים עד כדי שהיה חשש ממשי שהם יאלצו להיערך לפינוי מידי. בנאס"א הודיעו כי תחנת החלל בטוחה כעת וראש הסוכנות ביל נלסון הוסיף שהפסולת סיכנה גם את תחנת החלל הסינית ואת אנשיה.

ברוסיה אישרו במהלך הלילה, ששוגר טיל מהקרקע לכיוון החלל. ואילו בכלי התקשורת הרוסיים דווח, "כי הטיל נע הרחק מתחנת החלל והוא שוגר על פי הפרוצדורה הנהוגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר