במערב מבולבלים

הסחה מתוחכמת או התקפלות? פוטין מחזיר חלק מהכוחות

נשיא רוסיה פוטין הורה על הסגה חלקית של כוחות צבאו מגבול אוקראינה, אך במערב יש המעריכים כי מדובר בפעולת הסחה לפני פלישה • חברי פרלמנט רוסים יוזמים: סיפוח חלקים מאוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא רוסיה)

אחרי שאתמול (שני) העולם חשש מפלישה רוסית מיידית, בין היתר בשל התקדמות הכוחות הרוסיים לעמדת תקיפה, נשיא רוסיה פוטין הורה היום להחזיר חלק מהכוחות מעמדות התקיפה. יחד עם זאת, במערב חוששים כי רוסיה מבצעת תרגיל הסחה לפני פלישה אמתית.

אחת ולתמיד - על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה (עריכה: דודי פלוג)


ברוסיה, שמכחישים כל העת כוונה לפלישה טוענים היום: "חלק מהתרגיל הסתיים". בהמשך ההודעה הרוסית, לגלגה רוסיה על ארה"ב ותהו "מתי ארה"ב אמרה שנפלוש?"

בתוך כך, בפרלמנט הרוסי, הדומא, יוזמים חברי פרלמנט העברת חוק שיכיר בחלקי הבדלנים האוקראינים שתומכים ברוסיה, הצעת חוק שעשויה להפוך לנפיצה בהמשך.

לצד הניסיונות הרוסיים לצייר מעין התקפלות, מתיעודי לווין מהבוקר, נראים כוחות צבא רוסיים גדולים יותר ממה שהיו עד לפני שתי יממות, ונראה כי ברוסיה החליטו לתגבר כוחות בכל החזיתות, בעיקר באיזור הגבול בין בלארוס לאוקראינה.

היום בצהריים (שלישי) נחת קנצלר גרמניה אולף שולץ במוסקבה לקראת פגישה עם הנשיא פוטין, אחרי שאתמול ביקר בקייב.

במשרד החוץ הישראלי קוראים לישראלים השוהים באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי.

כזכור, אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ניהל שיחה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, והשניים הודיעו כי המתיחות בין רוסיה לאוקראינה תהיה גורלית במיוחד ביממה הקרובה.

תיעוד: רוסיה טוענת טנקים בבלארוס, היום (צבא רוסיה)

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, רוסיה העבירה טילים עם טווח ארוך לשטחה של בלארוס, טליים שיוכלו להגיע למרחקים עמוקים יותר בתוך אוקראינה.

לצד המגעים הדיפלומטיים בניסיון להביא לרגיעה בין רוסיה לאוקראינה ומתוך רצון למנוע עימות צבאי בין המדינות, קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע לביקור רשמי בקייב בירת אוקראינה.

במהלך ביקורו כתב שולץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מבחינת גרמניה, הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה אינן ניתנות למשא ומתן." בהמשך איים ואמר כי "אם רוסיה תפר את השלמות הטריטוריאלית, אנחנו ושותפינו נדע מה לעשות".

אתמול בצהריים כתב ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי "תיתכן פלישה כבר ב-48 השעות הקרובות". מאוחר יותר כתב כי "אנחנו על פי תהום. עדיין יש זמן לנשיא פוטין לסגת לאחור".

"אנחנו קוראים לכולם לעסוק בדיאלוג, ואני קורא לממשלת רוסיה להימנע ממה שיכול להיות טעות הרת גורל עבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר