"אין שום הוכחה"

למרות הצהרות של פוטין; המערב: הוא עדיין מתגבר כוחות

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים, כי למרות הצהרותיו של פוטין, ברוסיה ממשיכים להיערך לפלישה, ואף להילחם בצבאות המערב במקרה שיתערבו לטובת אוקראינה • באוקראינה מציינים יום אחדות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
רוסיה מתגברת כוחות (צילום: צבא רוסיה)

למרות הצהרות רוסיה כי חלק מהכוחות נסוגו מעמדות התקיפה, ברית מדינות נאט"ו טוענת כי רוסיה ממשיכה לתגבר כוחות, זאת אחרי שגורם מודיעני בארצות הברית טען אתמול בלילה כי פוטין הגדיל את הכוחות בגבול לכ-150 אלף חיילים.

בנאט"ו מוסיפים ואומרים כי "הטענות על נסיגה לא נכונות, ואף להיפך - אנחנו עדים לכך כי לאחרונה הכוחות בגבול רק הולכים וגדלים". בקרמלין הכחישו את טענת נאט"ו על הגברת הכוחות בגבול.

בבריטניה החלו בנקיטת סנקציות אפשריות נגד אוליגרכים רוסיים, דבר שמעורר את זעמה של רוסיה, כששר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב אמר כי רוסיה "תנקום בבריטניה אם יהיו עוד סנקציות".

על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה?

באיחוד האירופי אומרים כי "רוסיה שולחת מסרים מבלבלים, אך בינתיים בנאט"ו לא רואים שום סימן לנסיגת הכוחות הרוסים מגבול אוקראינה. התגובה של אירופה, לאגרסיה הרוסית תהיה מהירה ועוצמתית. בקרמלין יודעים שהסנקציות שלנו יהיו קשות מאד".

ברוסיה מתפרסמים תיעודים של כוחות מוזרמים לכפרים באיזור הגבול עם אוקראינה.

(27א)

אחרי נאומו אמש (שלישי) של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הגיבו ברוסיה כי נמאס להם מ"נאומים שחוזרים כמו מנטרות". עוד אמרו כי "אוקראינה מבצעת רצח עם".

לצד זאת, באוקראינה יציינו את 'יום האחדות' בצל האפשרות שמלחמה באוקראינה יכולה לפרוץ בכל עת.

אימון צבאי אוקראיני (צבא אוקראינה)

כזכור, אמש נאם נשיא ארה"ב ביידן ואמר כי "אתמול הממשל הרוסי הציג את כוונתו לדיפלומטיה, ואני כמובן מסכים עם זה", פתח ביידן. "לאומות יש את הזכות והחופש לבחור עם מי הם רוצים להתחבר".

הוא הוסיף: "ארה"ב מוכנה לכל תרחיש. אנחנו מוכנים לדיפלומטיה, ואנחנו מוכנים להגיב גם בדרכים אחרות. יש אפשרות מוחשית למתקפה רוסיה ואנחנו מוכנים לכל תרחיש.

צבא אוקראינה באימון סמוך לגבול (צבא אוקראינה)

"שני המסלולים עדיין פתוחים. אני קורא לרוסיה לבחור בדיפלומטיה". הנשיא האמריקני הוסיף: "אהיה ברור - אם רוסיה תפלוש, יהיה לכך מחיר".

הוא התייחס לדיווחים על נדידת הכוחות ועל פינוי אזרחים אמריקנים מאורקראינה. "לרוסיה יש עדיין כוחות רבים באיזור בלארוס ורוסיה בסמוך לגבול. זאת הסיבה שאזרחי ארה"ב צריכים לעזוב את רוסיה, וזאת הסיבה שהעברנו את השגרירות".

כאמור, באוקראינה מציינים היום את 'יום האחדות', ובפדרציה היהודית אמרו כי "אנו נמצאים בימים מתוחים וגורליים בעקבות המצב השורר במדינה ומחוצה לה, אך כיהודים מאמינים, אנו בטוחים שכל דבר מגיע בהשגחה עליונה, אין רע יורד מלמעלה, וכי הכל רק לטובה ולברכה."

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר