ההכרה בשטחי הבדלנים

ברחבי העולם מגנים את פוטין: "הפרת חוק בוטה"

מדינות שונות מכל רחבי העולם גינו את החלטתו של נשיא רוסיה פוטין להכיר בחלק משטחי אוקראינה בהם שולטים מורדים כמדינה עצמאית. "נמסור נשק לאוקראינה" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחרי שנשיא רוסיה הכריז על חלקים שנחשבים כשטח הריבוני של אוקראינה בהם שולטים מורדים אוקראינים כמדינות עצמאיות, ברחבי העולם הוציאו הודעות גינוי נגד הנשיא פוטין.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "מדובר בחדשות רעות. אני לא יודע מה עובר לפוטין בראש". שר ההגנה הבריטי אמר כי "אנו מחוייבים להגן על הביטחון האיזור ולתמוך באוקראינה".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון אמר כי ההחלטה של פוטין היא "הפרה חד-צדדית של המחויבויות הבינלאומיות של רוסיה ואיום על השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה".

נשיא הנציבות האירופית גינה גם הוא ואמר: "זוהי הפרה מוחלטת של החוק הבינלאומי והפרה של שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה".

בארצות הברית החליטו כי אנשי עסקים אמריקאיים לא יוכלו לנהל קשרי סחר באיזור דונייצק ולוגנסק - האיזורים בהם שולטים הבדלנים בהם הכיר פוטין כמדינות עצמאיות.

שרת החוץ של גרמניה, אנלאלנה ברבוק אמרה כי הם "דורשים מרוסיה לחזור בה מהחלטתה להכיר במחוזות שבמזרח אוקראינה כישויות עצמאיות"

בסרביה אורמים כי "החלטתו הערב של נשיא רוסיה פוטין היא משנה את סדרי העולם המוכרים". ראש ממשלת פולין קרא להטיל סנקציות במיידית על רוסיה "החלטתו של פוטין - פעולה של תוקפנות נגד אוקראינה".

נשיא אסטוניה קאריס אמר כי "ברור לכולם כי מוסקבה לא מחפשת ללכת במסלול הדיפלומטי וכי היא רק מחפשת סיבה למלחמה".

גורמים בממשל האוקראיני טענו בשיחה עם כתב 'כאן חדשות' כי "פוטין שירטט את תחילתה של דוקטורינת 'לא לקיומה של אוקראינה. זה הרגע שמסמל את תחילתה של המלחמה - אבל אנחנו נילחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר