העולם לא שותק

רוסיה חוטפת סנקציות, הבית הלבן: 'צעדי פוטין הם פלישה'

ראש ממשלת בריטניה הציג בפני הפרלמנט הבריטי את הסנקציות שיטיל על רוסיה, ואמר ש"הצעדים הנוספים שהכנו לרוסיה יהיו הרבה יותר קשים" • הבית הלבן הגדיר את צעדי רוסיה כפלישה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין וטנקים של צבא רוסיה (צילום: shutterstock וצבא רוסיה)

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הציג היום בצהריים (שלישי) את הסנקציות שבריטניה תטיל על רוסיה בעקבות ההחלטה להכיר במחוזות הבדלנים כמדינות עצמאיות.

במהלך הנאום הקצר יחסית של ראש הממשלה, ג'ונסון העביר מסרים לפוטין, בין היתר אמר כי "מה שפוטין עומד לעשות יהיה אסון עבור רוסיה". עוד אמר כי "פוטין יסיים את המלחמה עם רוסיה עניה יותר ומבודדת יותר".

על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה | צפו

בתחילת נאומו אמר ג'ונסון כי "עלינו להתכונן לשלבים האפשריים שהנשיא פוטין מתכנן - וזה כולל מתקפה כוללת על אוקראינה". עוד אמר כי "פוטין הפר אתמול בצורה בוטה את הסכמי מינסק (הסכמי הפסקת האש משנת 2014 צ"ב)".

יחד עם זאת, ג'ונסון הבהיר כי הוא עדיין לא זונח את האפשרות לדיפלומטיה "אנחנו לא מוותרים. אנחנו נמשיך לנסות ולהגיע לפתרון דיפלומטי עד לרגע האחרון שיהיה אפשרי".
ג'ונסון הכריז כי "בריטניה עומדת להטיל סנקציות על חמישה בנקים רוסיים ועל שלושה אנשים רוסיים 'עשירים במיוחד'".
בהמשך נאומו אמר כי "הנחישות של בריטניה להגן על בעלות ברית נאט"ו היא מוחלטת ובלתי ניתנת להזזה" וכי "היוזמה של פוטין נגד אוקראינה חייבת להיכשל, ונוודא שהוא ייכשל".
יו"ר האופוזיציה הבריטי, קייר סטארמר הגיב לג'ונסון ואמר כי "ההיסטוריה תזכור בבוז את פוטין כתוקפן". ג'ונסון הודה לסטארמר ואמר כי "הצעדים הנוספים שהכנו לרוסיה הם יהיו הרבה יותר קשים ממה שהצגנו, ואנחנו לא נהסס להטיל אותם".
בתוך כך הבית הלבן הודיע כי מעתה יגדיר את כל פעולות רוסיה כ"פלישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר