סקירה מרתקת

הניזוקים מהסנקציות; יהודי מקורב לפוטין, בנקים ושוק ההון

מספר מדינות מערביות הודיעו על "חבילת סנקציות ראשונית" נגד רוסיה, בעקבות הצעדים שנוקט הנשיא פוטין מול אוקראינה • מי יהיו הראשונים להיפגע מהסנקציות • תגובה רשמית של ישראל (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא פוטין (צילום: shutterstock)

מלחמות היום כבר מזמן הן מעבר לטנקים, ובמערב החלו להפעיל סנקציות נגד רוסיה בעקבות מהלכיו של הנשיא ולדימיר פוטין נגד אוקראינה. אז בדקנו - מהן ההשלכות של הסנקציות.

אמש (שלישי) הכריז ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון כי כחלק מחבילת הסנקציות, יגביל את פעולותם העסקית של שלושה אזרחים רוסים "עשירים באופן מיוחד". אחד מהם הוא המיליארדר היהודי בוריס רומנוביץ' רוטנברג, שבין היתר גם מקורב מאוד לנשיא פוטין.

לצידו של רוטנברג, שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולרים, בריטניה מגבילה גם את איש העסקים איגור רוטנברג וכן את גנאדי ניקולאייביץ'.

המשמעות עבור השלשה: כל נכסיהם שנמצאים בבריטניה יוקפאו וכן כל הכספים שנמצאים במדינה. בנוסף, אף אחד מהם לא יוכל להיכנס לבריטניה עד להודעה חדשה.

בתוך כך, במשרד החוץ בישראל מנסים לשמור על יחסים טובים עם רוסיה ואוקראינה, ודובר משרד החוץ ליאור חייט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שראל שותפה לדאגה הבינ"ל מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש."

אחת ולתמיד - על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה

עוד כתב כי "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה." וכי "מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה. ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה."

בנוסף, גם בארצות הברית הוטלו סנקציות נוספות לפיהם לא יהיה ניתן לנהל יחסי סחר עם דונייצק ולוהנסק (מחוזות המורדים) וכן יוטלו סנקציות על נשי עסקים שיהיו מעורבים במתיחות בין רוסיה לאוקראינה.

ההגבלות אוסרות על ייבוא או יצוא מאיזורים אלה, וכן ייצוא ישיר או עקיף מהאיזור על ידי אזרח ארצות הברית. בנוסף, אדם שייתן חסות כלכלית ופיננסית למחזות הללו, לא יורשה להיכנס לשטחה של ארצות הברית.

האיחוד האירופי הטיל גם הוא חבילת סנקציות, בהם על אישים שלקחו חלק בהרכה על המחוזות כמדינות עצמאיות, וכן על בנקים שיעניקו מימון לפעולות הצבאיות באיזור.

בנוסף, האיחוד מגביל את הכסף המערבי בו רוסיה תוכל להשתמש, עד להודעה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר