"מתפללים" | צפו

רבה של אוקראינה ל'כיכר': "אנחנו לחוצים"

רבה של אוקראינה מדווח על הפלישה שהפתיעה את האוקראינים, ומספר על הלחץ הגדול השורר כעת בקהילות היהודיות הנמצאות באזורי הסיכון • מיוחד ל'כיכר' | צפו (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב בלייך על רקע הנמלטים מקייב (צילום: סטודיו כיכר)

לפנות בוקר (חמישי) פלש הצבא הרוסי לתוך אוקראינה, והותיר מיליוני אזרחים אוקראינים בהלם ועם חשש ממשי לחייהם. רבה של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך, מדווח לגולשי 'כיכר השבת' על הנעשה במקום מאז שהחלה הפלישה.

בסרטון ששלח עבור גולשי 'כיכר השבת', פתח הרב ואמר: "השעה 10:00 בבוקר בקייב, לפני חמש שעות התחילו הפצצות בערי מרכז אוקראינה ובכל הערים. הרוסים מפציצים עכשיו את שדות התעופה וגם בסיסים צבאיים וגם מחסנים צבאיים בכל רחבי אוקראינה".

"וגם", הוסיף הרב וסיפר: "הפלישה לאוקראינה החלה ב-5 מקומות, שזה כולל את חרקוב, לוגנסק, סומי, ז'יטומיר וצרקינוב פלוס חצי האי קרים, הם מנסים להיכנס והולך שם מלחמה אדירה בין הצבאות".

"אז מה קורה עם הקהילות היהודיות בתוך הערים הללו?", שואל הרב רטורית, ועונה: "אלו שהצליחו להתפנות וללכת יותר לכיוון מערב - אתמול בלילה שלא הייתה בעיה, הגיעו למקום יותר בטוח. אך מי שניסה להימלט כשכבר החלה הפלישה, לצערנו זה כבר לא התאפשר".

"היו מאות משפחות שיצאו מקייב. ממקומות אחרים זה מאוד קשה לצאת, מכיוון שבהרבה מקומות יש בסיסים צבאיים ויש שם פצצות ומטוסים שטסים, וסגרו את המרחב האוקראיני לכל הטיסות האזרחיות, ומי שכבר עזב לפני כן - עשה צעד חכם".

"המרכזים של הקהילות באודסה ובקייב מנסים להוציא את היהודים שנמצאים שם לכיוון מערב, שם לעת עתה הכול נשאר פתוח, אפילו מקומות שיש שם פצצות".

"אנשים פה באוקראינה מאוד מאוד לחוצים ולא יודעים מה ילד יום, ואיך זה ייגמר ואיך זה יימשך, ואנחנו מתפללים ומבקשים מכולם להתפלל עבור היהודים באוקראינה, שיהיה שלום ולא יהיה נזק לאף בן אדם חס ושלום".

בסיום השיחה מספר הרב, שהוקם קרן "אחינו הנתונים בצרה", לסיוע במימון אבטחה ועוד דברים נצרכים לקהילות היהודיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר