יום רביעי למלחמה

רוסיה מתקשה בכיבוש קייב וסופגת אבדות; 'סימני רצח עם'

שעות אחרי הפלישה הרוסית לעיר השנייה בגדולה ברוסיה, בצבא אוקראינה מדווחים על אבידות רבות לצבא רוסיה, בעיקר במערכה על כיבוש קייב • זלנסקי: "פעולות צבא רוסיה - סימן לרצח עם" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: רשתות חברתיות)

היום הרביעי לפלישת רוסיה נפתח הבוקר (ראשון) עם ניסיון הכניסה של כוחות צבא רוסיים גדולים לשטחה של העיר חרקוב במרכז אוקראינה. העיר היא השנייה בגדולה במדינה ואוכלוסייתה היא קרובה למיליון וחצי תושבים.

גם בשעות הבוקר המוקדמות כוחות צבא גדולים ניסו להתקדם בפלישה לבירת אוקראינה קייב, אך הכוחות שוב נתקלו בהתנגדות צבאית עזה של צבא אוקראינה ושל אזרחים - דבר שמביא לרוסיה לספוג אבידות כבידות באיזור.

בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע כי הוא יקים גדוד בינלואמי שיכיל חיילים מכל רחבי העולם. זלנסקי קרא לכל מי שחרד לגורלה של אוקראינה ברחבי העולם להצטרף לגדוד.

במשרד הביטחון הבריטי אומרים כי למרות ההתקדמות הרוסית בכיבוש אוקראינה, ההתקדמות היא איטית מאוד בזכות התושייה של הלוחמים האוקראינים.

הבוקר פרסם משרד ההגנה האוקראיני את נתוני האבידות הרוסיות הידועות לו וכתב כי קרוב ל-550 נגמשי לחימה הופצצו, 16 מטוסים ו-18 מסוקים הופלו. בנוסף, 102 טנקים, 504 נגמ"שים ו-20 משוריינים הושמדו כליל. בנוסף, מעל 3,000 שבויים נתפסו.

בקרמלין הבוקר פתחו תרגיל תודעתי ואומרו כי הם שלחו משלחת לבלארוס למשא ומתן עם אוקראינה. "אם אוקראינה מעוניינת במשא ומתן, אנחנו מחכים".

כידוע, רוסיה גם פלשה מבלארוס שמשתפת פעולה באופן מלא עם פוטין. נשיא אוקראינה זלנסקי זלזל והגיב כי ״השיחות בבלארוס היו יכולות להיות אפשריות אם רוסיה לא הייתה תוקפת אותנו משטח בלארוס.״

בתגובה, אמר לוקשנקו כי "לבלארוס אין חיילים וכלי נשק בלרוסים באוקראינה. רוסיה לא זקוקה לסיוע כזה". בהמשך איים ואמר כי "כדאי לקייב לשבת לשיחות עם רוסיה אם הם לא רוצים לאבד את המדינה שלהם".

מוקדם יותר הלילה, הודיעו ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות על ניתוק חלקי של רוסיה ממערכת "SWIFT" המערכת העולמית להעברת כספים. מדובר בניתוק של בנקים רוסיים עליהם הוטלו בעבר סנקציות. בנוסף, התחייבו ראשי המדינות להטיל הגבלות על הבנק הרוסי המרכזי.

במשך ימים ארוכים הפעיל ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לחץ כבד על העולם לנתק את רוסיה מהמערכת. הגרמנים התנגדו אך הלחץ נשא פרי וההחלטה התקבלה.

בהצהרה משותפת נמסר כי "אנו, מנהיגי האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה וארה"ב מגנים את מלחמת ההתקפות של פוטין על האומה והעם הריבוני של אוקראינה. אנו עומדים לצד ממשלת אוקראינה והעם האוקראיני במאמציהם ההרואיים להתנגד לפלישה של רוסיה. המלחמה של רוסיה מייצגת התקפה על כללים ונורמות בינלאומיות בסיסיות ששררו מאז מלחמת העולם השנייה, ועליהם אנו מחויבים להגן. אנו נטיל על רוסיה דין וחשבון ונבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי עבור פוטין".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר