לעולם לא עוד?

רוסיה תקפה אתר לזכר השואה; זלנסקי: ההיסטוריה חוזרת

הפגזה רוסית במרכז קייב הרסה אנדרטה לזכר הטבח בבאבי יאר בתקופת השואה • באוקראינה מדווחים על 5 הרוגים • ראש הסגל של הנשיא: "המנוולים רוצחים אותם בפעם השנייה" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אנדרטה בבאבי יאר (צילום: Сарапулов - Own work, ויקיפדיה)

ההפגזה הרוסית במרכז קייב גבתה את חייהם של חמישה בני אדם, ובאוקראינה מדווחים גם על פגיעה באנדרטה להנצחת הטבח בבאבי יאר בתקופת השואה.

נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו: "לכל העולם: מה הטעם באמירת "לעולם לא עוד" למשך 80 שנה, אם העולם שותק על הפצצת אותו אתר בבאבי יאר? לפחות חמישה הרוגים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה".

שר החוץ יאיר לפיד: "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

בהנחיית שר החוץ לפיד עומד השגריר בקייב בקשר עם הנהלת האתר ובהמשך כשיתאפשר נסייע לתיקון הנזק. "אנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים ומביעים את צערנו על הפגיעה בחיי אדם", נמסר ממשרד החוץ.

יו"ר המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר, נתן שרנסקי, תקף את נשיא רוסיה בחריפות. "פוטין שואף לעוות ולתמרן את השואה כדי להצדיק פלישה בלתי-חוקית למדינה דמוקרטית וריבונית".

שרנסקי הוסיף, "זה מתועב לחלוטין, וזה סמלי שהוא מתחיל לתקוף את קייב על-ידי הפצצת האתר של באבי יאר, שבו בוצע הטבח הגדול ביותר של הנאצים. אנחנו עובדים לשמר את הזיכרון ההיסטורי אחרי עשרות שנים של דיכוי סובייטי של האמת ההיסטורית, כדי שעוולות העבר לא יחזרו על עצמם. אסור לנו לאפשר לאמת להיות שוב קורבן של המלחמה".

ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אנדריי ירמאק, אישר שנגרם נזק לאתר הזיכרון ואמר: "המנוולים האלה הורגים את קורבנות השואה בפעם השנייה".

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין על הפגיעה ליד באבי יאר: "מצמרר לראות פגיעה בבאבי יאר, אחד מסמלי השואה המובהקים ביותר. אולי מעז יצא מתוק והאירוע הזה יגרום להבנה של גודל החורבן שמלחמות יכולות להביא איתן. העולם כולו צריך להתאחד על מנת להפסיק את הלחימה בדרכים דיפלומטיות ובצורה מהירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר