ישראל מגנה רשמית

יד ושם נגד הפגיעה הרוסית בבאבי יאר; צפו בתיעוד ההרס

יד ושם מגנה את המתקפה הרוסית שהובילה לפגיעה באנשים חפים מפשע וכן לפגיעה קטלנית באתר הרצח באבי יאר: "קוראים לקהילה הבין-לאומית לנקוט צעדים" • השר לפיד לא הזכיר את רוסיה (ארץ)

(צילום: State Emergency Service of Ukraine)

הנהלת "יד ושם" גינתה את הפגיעה של צבא רוסיה באתר הזיכרון לרצח באבי יאר באוקראינה. בהודעה מטעמה נכתב: "יד ושם מגנה בחריפות את המתקפה הרוסית שהובילה לפגיעה באנשים חפים מפשע וכן לפגיעה קטלנית באתר הרצח באבי יאר".

"אנו ממשיכים לעקוב בדאגה רבה אחרי מעשי התוקפנות המבוצעים נגד מטרות אזרחיות באוקראינה וקוראים לקהילה הבין-לאומית לנקוט צעדים משותפים לשמירה, הן על חייהם של האזרחים והן על האתרים ההיסטוריים המנציחים את זכר השואה".

בניגוד להתבטאויות קודמות של שר החוץ יאיר לפיד נגד רוסיה, הפעם, בהודעת משרד החוץ לגינוי הפגיעה באתר להנצחת הטבח הנוראי בשואה, לא הזכירו את המדינה האחראית למעשה.

שר החוץ יאיר לפיד: "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

בהנחיית שר החוץ לפיד עומד השגריר בקייב בקשר עם הנהלת האתר ובהמשך כשיתאפשר נסייע לתיקון הנזק. "אנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים ומביעים את צערנו על הפגיעה בחיי אדם", נמסר ממשרד החוץ.

יו"ר המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר, נתן שרנסקי, תקף את נשיא רוסיה בחריפות. "פוטין שואף לעוות ולתמרן את השואה כדי להצדיק פלישה בלתי-חוקית למדינה דמוקרטית וריבונית".

שרנסקי הוסיף, "זה מתועב לחלוטין, וזה סמלי שהוא מתחיל לתקוף את קייב על-ידי הפצצת האתר של באבי יאר, שבו בוצע הטבח הגדול ביותר של הנאצים. אנחנו עובדים לשמר את הזיכרון ההיסטורי אחרי עשרות שנים של דיכוי סובייטי של האמת ההיסטורית, כדי שעוולות העבר לא יחזרו על עצמם. אסור לנו לאפשר לאמת להיות שוב קורבן של המלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר