"ההיסטוריה שלנו"

הנשיא זלנסקי בפניה ליהודי העולם בעברית

בצל הדיווחים על התקיפה בסמוך לבאבי יאר, נשיא אוקראינה היהודי, ולדימיר זלנסקי, קרא בעברית ליהודי העולם להתאחד נגד נשיא רוסיה פוטין • הזכיר את ההפגזה על אומן (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא זלנסקי בפניה ליהודי העולם בעברית (צילום: לשכת הנשיא)

קריאה מפתיעה בעברית הגיעה היום (רביעי) מצדו של נשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב כי "כולנו הופגזנו אמש בקייב, וכולנו מתנו שוב בבאבי יאר ממתקפת טילים. על אף שהעולם מבטיח בעקביות "לעולם לא עוד!"."

עוד הוסיף וכתב כי "לאדם הנורמטיבי אשר יודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב. מקום מיוחד באירופה. מקום של תפילות. מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים".

"מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת." תקף זלנסקי.

בהמשך הפוסט כתב כי "בימי הסובייטים, מרכז טלוויזיה הוקם מהיסוד, כמו גם מרכז ספורט. נבנה פארק, על מנת למחוק את ההיסטוריה הנושאית של באבי יאר. אך מדוע הוא הופצץ? פעולה זו הינה מעבר להבנה האנושית. מתקפה שכזאת, מוכיחה שבשביל רבים ברוסיה, קייב הינה לגמרי זרה."

עוד טען כי הרוסים "אינם יודעים דבר על בירתנו, על ההיסטוריה שלנו. אך למרות זאת, הם הורו להשמיד את ההיסטוריה שלנו, את המולדת שלנו. להשמיד את כולנו. ביומה הראשונה של המלחמה, אומן, הופגזה בצורה מאסיבית. המקום בו מאות ואלפי יהודית מגיעים בכל שנה להתפלל. לאחר מכן- תקפו את באבי יאר, היכן שמאות אלפי יהודים נורו למוות."

זלנסקי קרא ליהודי העולם להתאחד בקריאה משותפת: "אני פונה כעת, לכל יהודי העולם- אינכם רואים מה מתרחש כאן? ולכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים. צעקו את צעקת הרג האוקראינים!".

יצוין, כי על פי בדיקת כתב YNET שהגיע לאיזור באבי יאר, האנדרטה והאיזור לציון הרצח הנורא לא נפגע בהפגזה שהייתה אמש באיזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר