פוטין מודה לראשונה

הקרב על התודעה: כמה חיילים נהרגו לרוסים?

בסוף הכל מתחיל ונגמר במספרים: לצד הקרבות, אוקראינה ורוסיה נלחמות על התודעה העולמית • היום רוסיה לראשונה פרסמה את מספר הרוגיה ואלו שונים משמעותית מהמספר שהציגה אוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיילי צבא רוסיה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לא רק מלחמה על שטח ועל ביטחון וצביון ניטשת בימים אלו בין רוסיה לשכנתה אוקראינה, אלא גם קרה על התודעה. בימים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, פרסמה אוקראינה באופן תכוף את מספר הקורבנות הרוסיים, שלדבריהם נהרגו בקרבות. היום (רביעי) לראשונה פרסמה רוסיה את מספר ההרוגים מצבאו לטענתו במלחמה.

כצפוי המספרים הרוסיים נמוכים באופן משמעותי מאשר המספרים שהוצגו בידי צבא אוקראינה. לפי רוסיה, במהלך הקרובות בימים האחרונים נהרגו 498 חיילים השייכים לצבא רוסיה ונפצעו 1597 לוחמים.

מנגד, כפי שדווח ב'כיכר השבת', באוקראינה דיווחו היום על 5,840 הרוגים רוסיים - פער של כמעט פי עשרה מהמספר שפרסמו היום הרוסים לראשונה.

בתוך כך, המלחמה העזה נמשכת. קרבות קשים מתרחשים בדרום אוקראינה, באזור הערים מריופול וחרסון הסמוכים לחצי העיר קרים. לדברי סגן ראש העיר מריופול, הכוחות הרוסיים "הורסים חלקים בעיר ולא ניתן לפנות גופות".

הערב עבר בעצרת הכללית של האו"ם הצעת הגינוי כנגד רוסיה. 141 מדינות, בהן ישראל, הצביעו בעד. 5 מדינות הצביעו נגד ואילו 35 מדינות נמנעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר