היום השמיני | אחרי כיבוש חרסון

מריופול מותקפת; רה"ע: לא יכולים לקחת פצועים מהרחוב

לאחר כיבוש העיר חרסון בידי רוסיה, 4 פיצוצים עזים נשמעו ברחובות קייב, התקדמות השיירה לכיוון קייב נעצרה - במרחק של כ-30 ק"מ • מתחילת הלחימה - כמיליון פליטים • ביה"ד בהאג יחקור (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפלישה הרוסית (צילום: צבא אוקראינה)

היום השמיני לפלישה הרוסית לאוקראינה: הצבא הרוסי השלים אמש (רביעי) את כבישת העיר חרסון בדרום אוקראינה, וכעת הלחימה מתרכזת באזור קייב ומריופל. בארה"ב מדווחים שסבב השיחות השני בין רוסיה לאוקראינה צפוי לקרות היום. נשיא אוקראינה זלנסקי טוען כי עת עתה נהרגו 9,000 חיילים רוסים.

לאחר כבישת העיר חרסון בשלמותה, דיווחים אוקראיניים מלמדים, כי במהלך הלילה נשמעו לפחות ארבעה פיצוצים חזקים בבירה - קייב, כאשר תיעודים ברשת מראים כדורי אש שהתפוצצו בלב הבירה האוקראינית.

ברוסיה הגיבו ואמרו, כי הצבא הרוסי, יאפשר לתושבי הבירה קייב לעזוב את העיר המופגזת. בהצהרה שמסר דובר משרד ההגנה הרוסי, הוא אמר, כי הצבא הרוסי לא ישים מכשולים בפני אוכלסייה אזרחית שתרצה לעזוב את העיר לכיוון ווסילקוב.

בתוך כך, הנשיא האוקראיני עסוק גם במלחמה פסיכולוגית ובפוסט שפרסם ברשתות החברתיות הוא הסביר שהם שברו את תוכניות הצבא הרוסית לכבוש את אוקראינה בתוך שבוע. "חיילים רוסיים שנלקחו בשבי אמרו שהם לא יודעים מה הם עושים כאן. הלוחמים הם ילדים מבולבלים הם לא חיילים של 'מעצמת על'", כתב זלנסקי בעוקצנות.

מחסן נפט בחרקיב עולה באש לאחר הפגזה

מלבד העיר קייב, גם העיר מריופל שבדרום אוקראינה נמצאת תחת התקפה ממושכת וממוקדת. ראש העיר אמר לפני שעה קלה: "אנחנו לא יכולים אפילו לקחת את הפצועים מהרחובות".

הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גרנדי דיווח: כי לפחות 2 אחוזים מכלל אכולוסיית אוקראינה - שהם כמיליון בני אדם, נמצאים מאז הלחימה במנוסה והם מוגדרים כפליטים, והוא קרא להפסקת הלחימה כדי לספק סיוע הומינטרי עבור התושבים שנשארו במקום.

בנוסף, במהלך הלילה אישר התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי הוחלט לפתוח בחקירה של פשעי מלחמה אפשריים שנעשו באוקראינה בתשע השנים האחרונות. זאת, בעקבות בקשה של 39 מהמדינות החברות בבית הדין לעשות זאת.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הלילה: "הגינוי של רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם ממחיש את הזעם העולמי כלפי הפלישה הרוסית ומצביע על אחידות בינלאומית חסרת תקדים".

ניסיון כיבוי מחסן הנפט

בתוך כך, פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, עדכן בשעות האחרונות כי מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה במהלך השבוע האחרון. לדבריו: "בתוך שבעה ימים בלבד חזינו באקסודוס של מיליון פליטים מאוקראינה אל המדינות השכנות. עבור מיליונים רבים נוספים, בתוך אוקראינה, זה הזמן לדומם את הנשק כדי שניתן יהיה לספק סיוע הומניטרי מציל חיים".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר