רגעים מרגשים בנתב"ג

מלב ההפגזות: ניצולי 'בית הילדים' של חב"ד נחתו בישראל

למעלה ממאה ילדי 'בית הילדים' של שליחי חב"ד בז'יטומיר שבאוקראינה, בהם עשרות יתומים - נחתו בישראל מהמדינה הבוערת לקראת דף חדש בחייהם • ראש הממשלה קיבל את פניהם • תיעוד (TV)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אל-על • תמונה: HADAS PARUSH/POOL)

למעלה מ-100 ילדים ואימותיהם, בהם יתומים, של 'בית הילדים' של חב"ד בז'יטומיר שבאוקראינה, שניצלו בימים האחרונים מהמדינה הבוערת, נחתו היום (ראשון) בשדה התעופה נתב"ג בשעת צהרים.

לקול צלילי תזמורת קיבל את פניהם ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, שר האוצר אביגדור ליברמן ורבים נוספים.

עם הילדים הגיעו אנשי הצוות, בהם חסידי חב"ד רבים, ובראשם הרב שלמה וילהלם, מנהל בית חב"ד ושליח הרבי מליובאוויטש בשלושים השנים האחרונות בז'יטומיר, שכעת פותח דף חדש בחייו.

בנט מקבל את אחד הילדים בפתח המטוס (צילום: דוברות אל-על)

"90 ילדים מבית הילדים בז’טומיר נחתו עכשיו בישראל”, צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו. "התרגשתי לקבל את פניהם ואמרתי להם אתם בטוחים עכשיו, הגעתם לחוף מבטחים".

הוא הוסיף: "כשעמדתי לצד גילת בנתב”ג צפיתי בילדים נכנסים בשער. ראיתי בעיניים שלהם את התלאות שעברו. החיים שהם מכירים השתנו ברגע.

"כבר שבוע וחצי שהם נמלטים מקרבות והפגזות, בלי הורים, אבל עם שליחי חב”ד המופלאים שמלווים אותם לכאן. תודה לשליחי חב”ד ולכל העוסקים במלאכת הקודש של הצלת נפשות, משרד הפנים, משרד החוץ, משרד האוצר, משרד הקליטה, הקרן לידידות והסוכנות היהודית. גאה בכולכם".

בשבוע שעבר התפנו היהודים הרבים מהעיר הנתונה להפגזות קשות. הרב וילהלם פרסם סרטון מאחד האוטובוסים, שהפך במהירות לוויראלי. "יהודים יקרים מכל העולם כולו", הוא קרא. "אני פונה אליכם מעמקי נפשי, ערב ראש חודש אדר שני תשפ”ב. זה האוטובוס מספר 10 והסעה שאני כבר לא סופר איזה סוג של הסעה זו.

"כל יום יהודים תמימים, אנשים נשים וטף, עוזבים את ז’יטומיר ואת הקהילה, מהקהילות מסביב, מהבית שלהם, למה? למה צריך לראות ילדים קטנים בוכים? למה צריך לראות 'אידישע מאמע' כך בוכות? מה עשינו? עד מתי?

הרב וילהלם הוסיף וקרא: "בואו נתעורר היום בערב ראש חודש, נבקש מהקב”ה 'עד מתי', תביא כבר את הגאולה, לא מגיע לנו הסיפור הזה. למה צריך לראות כזה דבר? 'פארוואס?' אנא מכם, תוסיפו פרק תהילים, תוסיפו מעשה טוב, תוסיפו בצדקה, תתחננו, מספיק כבר עם מלחמות. מספיק עם בעיות. אנו רוצים משיח עכשיו”.

את דבריו הנרגשים חתם: "ובעזרת השם תמוך שמחה ומתוך ביטחון נזכה כל עם ישראל לחגוג את הגאולה השנה תיכף ומיד ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר