היום ה-12 ללחימה

באיחוד האירופי מתכננים להטיל סנקציות נוספות על רוסיה

לטענת הממשל באוקראינה, המסדרונות ההומניטריים שהיו אמורים להיפתח היום לאזרחי אוקראינה שתחת אש - לא נפתחו • באיחוד האירופי הודיעו: נטיל סנקציות נוספות על רוסיה ובלארוס (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
צוותי המו"מ מגיעים לנקודת המפגש בבלארוס (צילום: לפי סעיף 27א)

היום ה-12 לפלישה הרוסית לאוקראינה: ברקע ההבטחה של מוסקבה על פתיחת מסדרונות הומניטריים באוקראינה - לחילוץ אזרחים מקו האש, בקייב, חרקוב וערים נוספות. שיחות המשא ומתן יחודשו היום (שני) בשעה 16:00 - בפעם השלישית מאז נפתח סבב הלחימה.

כזכור, מוקדם יותר היום, התחייבה רוסיה לנצור את האש לעבר ערי אוקראינה ולא]שר מסדרון הומניטרי - בו יוכלו אזרחים לצאת מקו האש.

אך בשל דרישת רוסיה, שהתושבים יפונו לרוסיה או לבלארוס - האוקראיניים התנגדו להצעה וטענו כי מדובר בהצעה שאיננה הגיונית ומעשית. מה גם, ששלוש שעות (היה אמור להיפתח בשעה 10:00. צ"ב) לאחר שסוכם על פתיחת המסדרונות, באוקראינה טענו, כי המסדרונות לא נפתחו.

בעקבות כך, באיחוד האירופי הודיעו, כי הם מכינים חבילת סנקציות נוספות כנגד רוסיה ובלארוס וזאת לטענתם, בעקבות "פזיזות הקרמלין".

יועצו של הנשיא האוקראיני זלנסקי טען היום, כי מאז הפלישה הרסה רוסיה 202 בתי ספר, 34 בתי חולים, מעל 1,500 בנייני מגורים. "הצבא הרוסי לא יודע להילחם נגד צבאות אחרים. אבל מצטיין בלהרוג אזרחים", אמר.

הבית הלבן הודיע לפני שעה קלה: "הנשיא ביידן יקיים שיחת ועידה עם נשיא צרפת מקרון וראש ממשלת בריטניה ג'ונסון על המצב באוקראינה".

בתוך כל מספר הפליטים באוקראינה ממשיך לגדול, על פי נתונים רשמיים שנמסרו היום מהאו"ם, מספר הפליטים ממשיך לעלות ועומד על 1.7 מיליון, מתוכם: 1,000,000 נמצאים בפולין; 180,000 בהונגריה; 128,000 בסלובקיה; 83,000 במולדובה; 79,000 ברומניה ו-183,000 במדינות אחרות באירופה.

על פי האו"ם, עד כה נהרגו באוקראינה לפחות 406 אזרחים, בהם 27 ילדים, והדגישו, כי זה מה שידוע וייתכן והמספר האמתי גבוה יותר.

אך יחד עם זאת חשוב להדגיש, כי מספר הפליטים האמתי גדול יותר, שכן המספרים שהוצגו על ידי האו"ם, זה מספר של הנמלטים, שהם אזרחי אוקראינה.

כפי שדווח בהרחבה, מדינות ברחבי העולם, החלו לשלוח נשק ותחמושת לצבא אוקראינה - וברוסיה מודאגים, במשרד החוץ הרוסי הזהירו היום, כי "שליחת נשק לאוקראינה תוביל לקריסה עולמית. אם המערב ישלח שכירי חרב וציוד צבאי לאוקראינה הוא יגרום להתפתחות קטסטרופלית של המצב באוקראינה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר