שבוע שלישי למלחמה

מתקפה בגבול פולין, עשרות הרוגים: "הסלמה משמעותית"

זלנסקי הודיע על שליחת ציוד לעיר מריופול, בדרום מזרח המדינה, הנצורה • בחרסון הסמוכה, שכבר נכבשה בידי רוסיה, תושבים יצאו לרחובות ומחו • נשיא פולין: "אנו עלולים להיות הבאים בתור (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע הפגזות (צילום: shutterstock, כיבוי האש האוקראיני)

השבוע השלישי למלחמה באוקראינה: בעוד המתקפות על ערי אוקראינה מתגברות, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע היום (ראשון) כי שלח סיוע הומניטרי לעיר מוריופול הנצורה.

זלנסקי הביע את חששו, ואמר כי הוא מקווה שהסיוע לעיר יגיע בשלום, וכי השיירה, שנושאת את הסיוע במשקל 100 טונות, נמצאת כשעתיים נסיעה מהעיר.

בתוך כך, מוקדם יותר היום בעיר חרסון חגגו 78 שנים לשחרור העיר מהשלטון הנאצי, ובמהלך החגיגות הפגינו מול חיילים רוסיים וקראו להם לעזוב את העיר: "ברחו מפה כל עוד אתם בחיים, אנחנו רבים מכם".

הבוקר (ראשון) פתח צבא רוסיה במתקפה גדולה על ערים גדולות במדינה, בהן על בסיס צבאי סמוך לעיר לבוב, שם נהרגו לפחות 35 בני אדם.

בבסיס שהותקף נהגו להתאמן חיילים רבים ממדינות שונות, ביניהם חיילים של ברית נאט"ו. שר ההגנה של אוקראינה, אולכסיי רזניקוב, אמר כי מדובר ב"פעולת טרור של רוסיה", וקרא לעולם לסגור את המרחב האווירי באזור: "חייבים לעצור את זה. תסגרו את השמיים".

מוקדם יותר היום צבא רוסיה הצליח לחטוף את ראש העיר מוליטופל שנבחר דמוקרטית, ובמקומו הציבו חברת מועצה פרו רוסית שקראה: "לא לנקוט בפעילות קיצונית נגד רוסיה".

בנוסף, על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, בעיר דינפרורודינה הסמוכה, הצליחו הרוסים לחטוף את ראש העיר המנהיג את 20 אלף תושביו.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר הלילה כי: "האבדות של הצבא הרוסי עצומות. מימדי ההפסדים שלהם ביום ה-17 ללחימה הם המכה הגדולה ביותר לצבא הרוסי מזה עשרות שנים. הם מעולם לא הפסידו כל כך הרבה בזמן קצר כל כך".

לדבריו: "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו, אין להם את החוזק או את הרוח לכך. יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק".

הנשיא האוקראיני הוסיף: "לפולשים אין בסיס טבעי לחיים נורמליים כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. בכל אדמה שאליה רוסיה תגיע - חלומות הם בלתי אפשריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר