חשש ממתקפה כימית

ההסלמה במלחמה: בנאט"ו מחריפים את האיומים על פוטין

מצד אחד התקדמות בשיחות השלום, ומצד שני הרחבת אש: המערב מחריפים את האיומים נגד פוטין ומודיעים על התערבות צבאית אם האש תורחב • אחרי מתקפת בגבול פולין, חשש מנשק כימי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלחמה בלי מעצורים (צילום: משטרת אוקראינה)

המלחמה באוקראינה, השבוע השלישי: בצל הטענות ברוסיה על התחממות בשיחות בין רוסיה לאוקראינה ובצל טענה באוקראינה לאפשרות ל"תוצאות תוך ימים", בכירים בממשל הבריטי אומרים כי קיימת בממשלה "דאגה גדולה" מפני שימוש אפשרי של רוסיה בנשק גרעיני נגד אוקראינה.

מייקל גוב, בכיר בממשלה הבריטית, הוסיף ואמר כי "פוטין פועל לפי סדרה של קריטריונים, קריטריונים רחוקים מאוד ממה שאנחנו מחשיבים כרציונאליים".

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר בריאיון לרשת CNN כי התנהגותה של רוסיה מעידה על כך שפוטין "סובל מתסכול הולך וגובר".

בתוך כך, סאליבן טען כי אם רוסיה תירה באחת מהמדינות החברות בגוש נאט"ו, מדינות הגוש יגיבו "במלוא העוצמה הדרושה".

ראש ממשלת פולין התראיין מוקדם יותר לרשת BBC, ושלח מסר לרוסיה, לפיה אם תחליט לתקוף את אוקראינה באמצעות נשק כימי, בנאט"ו ישקלו להתערב צבאית באוקראינה לטובת אוקראינה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום בעיר חרסון חגגו 78 שנים לשחרור העיר מהשלטון הנאצי, ובמהלך החגיגות הפגינו מול חיילים רוסיים וקראו להם לעזוב את העיר: "ברחו מפה כל עוד אתם בחיים, אנחנו רבים מכם".

הבוקר (ראשון) פתח צבא רוסיה במתקפה גדולה על ערים גדולות במדינה, בהן על בסיס צבאי סמוך לעיר לבוב, שם נהרגו לפחות 35 בני אדם.

בבסיס שהותקף נהגו להתאמן חיילים רבים ממדינות שונות, ביניהם חיילים של ברית נאט"ו. שר ההגנה של אוקראינה, אולכסיי רזניקוב, אמר כי מדובר ב"פעולת טרור של רוסיה", וקרא לעולם לסגור את המרחב האווירי באזור: "חייבים לעצור את זה. תסגרו את השמיים".

מוקדם יותר היום צבא רוסיה הצליח לחטוף את ראש העיר מוליטופל שנבחר דמוקרטית, ובמקומו הציבו חברת מועצה פרו רוסית שקראה: "לא לנקוט בפעילות קיצונית נגד רוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר