תיעוד מבפנים

פני התופת: רגעי האימה במריופול המופגזת • צפו

בניינים מופגזים, פליטים ברחובות, הרס וחורבן: צבא אוקראינה פרסם תיעוד ממראות הלחימה הקשים בעיר מריופול • "יש אזורים שלמים שנהרסו עד היסוד", מספר הרב החרדי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המלחמה במריופול (צילום: צבא אוקראינה)

מריופול, עיר גבול בדרום מזרח אוקראינה, נתונה כמעט מאז תחילת המלחמה תחת אש רוסית כבדה ובלתי פוסקת. העיר נצורה, ובימים האחרונים נפתחו ממנה לסירוגין כמה 'מסדרונות הומניטריים', להוצאת אזרחים ממנה.

צבא אוקראינה פרסם הלילה (בין ראשון לשני) תיעוד וידאו קצר מרגעי המלחמה במריפול. ניתן לראות בו את ההרס והחורבן, וגם פיצוצים בבנייני מגורים. "במשך שמונה עשר ימים מגינה מריופול על עצמה בגבורה מפני הפולשים הרוסים הפשיסטים", פרסם הצבא לצד הסרטון.

"מהדיווחים שקיבלתי היום, יש אזורים שלמים שנהרסו עד היסוד", סיפר אתמול שליח חב"ד במריופול, הרב מנחם מענדל כהן, בראיון שהעניק לבן ספית ואריה אלדד ברדיו 103FM.

"העיר התרוקנה כמעט לגמרי ממוצרים. נכון שיש כאלו שמוכרים בחצרות במחירים מופקעים קצת מוצרי מזון שנשארו. אני מכיר אנשים שהיו עשירים מאוד ובדרך לא דרך הם מתקשרים ויש להם חצי דקה, והם יכולים להעביר את המסר 'אנחנו בלי כלום תוציאו אותנו מכאן'".

הרב כהן טען כי "זה צבא מול צבא מה שקורה שם ברחובות. יש מלחמת עצבים מאוד קשה, יש מלחמה פסיכולוגית כן לצאת לא לצאת, יוצאים החוצה יורים עליהם. יש אלפים שהצליחו לצאת תחת אש ויש כאלו שיישארו לעולמי עד בצדי הדרך או בתוך המכונית אחרי שהם נורו למוות".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר