רוסיה ממשיכה במתקפה • תיעוד

מבנה הופגז; חיפוש אחר נעדרים: "רוסים מפלצות"

למרות הערכות המודיעין לפיהן רוסיה לא הצליחה להשיג התקדמות משמעותית מול אוקראינה, בכוחות החילוץ של אוקראינה מדווחים על נעדרים רבים בתיאטרון שהופגז (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: כוחות ההצלה באוקראינה)

הרשויות בעיר מוריופל אמרו מוקדם יותר היום (חמישי) כי בהפגזה רוסית על מבנה תיאטרון בעיר, בו הסתתרו רבים מתושבי העיר, הופגז על ידי טייס רוסי.

"הוא פשוט מפלצת, בדיוק כמו שאר החברים שלו" טען חבר פרלמנט אוקראיני בריאיון לרשת בריטית. עם זאת, טען כי באורח נס רוב המסתתרים במבנה חיים, ורובם כבר חולצו מהבניין.

נשיא אוקראינה, וולדומיר זלנסקי, אמר כי "מאות אנשים תפסו שם מחסה. הבניין נהרס ומספר הקורבנות עדיין לא ידוע". בסיום דבריו תהה זלנסקי, כשאת פנייתו כיוון לאזרחי רוסיה: "במה שונה המצור על מריופול מהמצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה?".

על פי הערכות מודיעין של משרד ההגנה הבריטי, רוסיה כמעט ולא השיגה שום התקדמות במערכה באוקראינה בימים האחרונים. כך גם ניתן לראות במפה שפרסמו במשרד.

"בימים האחרונים הרוסים התקדמו באופן מזערי במערכה היבשתית, האווירית והימית, תוך שהם ממשיכים לסבול מאבידות כבדות. ההתנגדות האוקראינית נותרה איתנה ומתואמת היטב. הרוב המכריע של שטח אוקראינה, כולל כל הערים המרכזיות, נותר בידיים אוקראיניות", נכתב הבוקר (חמישי).

בתוך כך, צבא רוסיה ממשיך במתקפות חריפות נגד אזרחים, אחרי הפצצת בית החולים ובית היולדות ומקומות אזרחיים אחרים.

בנוסף, בעיר צ'רניהב, שבצפון אוקראינה, נהרגו ע"פ הדיווחים 13 אנשים שהמתינו בתור ללחם בהפגזה רוסית.

סגן שר החוץ הפולני, מרסין פזידאץ', אמר ל-BBC כי "הפצצת התיאטרון במריופול היא סימן נוסף לכך שכוחות פוטין נוקטים בטקטיקות אכזריות יותר. אני מסכים עם ביידן כי פוטין הוא פושע מלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר