מחזירה מלחמה

אוקראינה תוקפת את רוסיה מערבית לקייב

בזמן שצבא רוסיה מתקשה להשיג התקדמות בפלישה, ואחרי שאוקראינה כבשה אתמול כפרים, אחד מהם ליד העיר מיקולאייב, האוקראינים מבצעים בשעות אלה מתקפת נגד במערב קייב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר של סגנית ראש ממשלת אוקראינה)

בעיירה מקריב, הסמוכה לבירת אוקראינה קייב, פתח הצבא האוקראיני הבוקר (רביעי) במתקפת נגד חריפה נגד הרוסים, שמנסים לכבוש את העיירה - בכדי להתקדם לקייב ולהמשיך בניסיון הקפת בירת אוקראינה.

העיירה, נמצאת מערבית לקייב, וההגנה עליה חשובה לאוקראינים בכדי לסייע בהגנה על הבירה מפני מצור אפשרי, מצור שהרוסים להטיל במריופול.

מקריב נמצאת במרחק של כ-60 קילומטרים מקייב, אך רוסיה נמצאת קרוב הרבה יותר לעיר בכיוונים אחרים - ובגבול מערב העיר כאמור, הרוסים לא מצליחים להשיג שליטה, בין היתר בשל השליטה האוקראינית בעיירה מקריב.

בתוך כך, מוקדם יותר היום בצבא אוקראינה פרסמו את נתוני האבידות של רוסיה נכון להיום, ולטענתם רוסיה איבדה בכמעט חודש של מלחמה במדינה 15,600 חיילים, 517 טנקים, 124 מסוקים, 101 מטוסים, 4 כלי שייט ומעל 70 מיכליות דלק.

היום הצהריים קנצלר גרמניה אולף שולץ המשיך לטעון כי ברית מדינות נאט"ו לא תתערב במלחמה באוקראינה, ופנה לנשיא זלנסקי: "האוקראינים יכולים לסמוך על העזרה שלנו! הטלנו סנקציות שעובדות, רבות מהן ישפיעו בשבועות הקרובים. בנוסף, אנחנו נמשיך להטיל סנקציות נוספות."

עוד אמר כי ״מדי יום כותבים לי אזרחים מודאגים: האם תהיה כאן מלחמה איתנו? לשאלה הזו יכולה להיות רק תשובה אחת: במשך 80 שנה נמנענו מהבלתי נתפס, זה חייב להישאר כך! נאט״ו לא תהפוך לצד לוחם באוקראינה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר