"עלה בידו"

ממשלה חדשה בקנדה; האופוזיציה: "טרודו נדבק לכיסא"

חצי שנה אחרי הבחירות האחרונות שנערכו בקנדה, רה"מ טרודו הכריז על הקמת ממשלת מיעוט עם ה-NDP. בימין תוקפים את טרודו וטוענים כי הוא מקים ממשלה סוציאליסטית לא דמוקרטית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
רה"מ טרודו עם דגל קנדה - "עלה בידו" (צילום: shutterstock)

סערה פוליטית בקנדה: ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודיע היום (רביעי), כי עלה בידו להקים ממשלת מיעוט יחד עם מפלגת השמאל NDP, ובכך ממשיך לקדנציה שלישית בראשות הממשלה.

המהלך, שזוכה לביקורת רבה בימין הקנדי, מגיע חצי שנה אחרי הבחירות במדינה, שהביאו לטרודו ניצחון חמוץ מתוק, כשגם הימין הצליח לשמור על כח רב, בניגוד להערכה המקורית לשמה יצא לבחירות כשרצה להגדיל את כוחו.

מנהיג ה-NDP, מפלגה סוציאל-דמוקרטית, סירב בהתחלה לדון עם טרודו על כניסה לממשלה או תמיכה בה, אך בשל המלחמה באוקראינה ולאחר הסרת חוקי החירום של הקורונה, נעתר היו"R סינג להיפגש עם טרודו למספר פגישות שנשאו פרי.

על פי ההסכם, ה-NDP תתמוך הממשלה מחוץ לממשלה (בדומה למפלגת רע"מ בישראל). בתמורה, יקבלו שלל הטבות שדרשו, כמו טיפולי שיניים חינם, ושירותי בריאות נרחבים יותר. בנוסף, סוכם בין השניים על הגדלת מיסים על פחמן, עשירים ובנקים.

מנהיג ה-NDP עם טרודו (דוברות המפלגה הליברלית)

ההסכם צפוי להסתיים לקראת הבחירות ב-2025, מה שמאפשר לימין המפולג להתארגן לקראת הבחירות הבאות. במפלגה השמרנית הימנית נערכים כבר בקרוב לקיים בחירות להנהגת המפלגה.

ממלאת מקום יו"ר האופוזיציה ויו"ר המפלגה השמרנית טענה כי טרודו מקים ממשלה סוציאליסטית שאף אחד לא חלם שתוקם. עוד טענה כי "בדיוק כמו הסיבה בגללה יצא לבחירות מראש, גם עכשיו טרודו עושה מהלכים שיניבו נזק רק כדי להידבק לכיסא".

ג'ון בארלו, שמתמודד על תפקיד הנהגת המפלגה השמרנית טען כי מדובר ב"קואליציה שרק תטיל מיסים על פחמן ועל הנשימה".

חבר פרלמנט אחר טען: "הממשלה החדשה עוסקת כולה בכוח ועסקאות למען כדאיות פוליטית, במקום ממשל טוב לטובת הקנדים. זה בושה".

לצד זאת, גורמים בשמאל הקנדי טוענים כי אין מדובר פה בקואליציית שמאל, שכן השאירו את ה-NDP מחוץ לממשלה, וזו ממשלת מיעוט בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר