מפת מלחמה, העדכון היומי

רוסיה נסוגה או נערכת להפגזה מאסיבית? • תמונת מצב

בדיוק חמישה שבועות לפלישת הכוחות הרוסים לאוקראינה, נראה כי באיזור קייב צבא רוסיה מסיג חלק מהכוחות, אך גורמים במערב חוששים וטוענים: רוסיה נערכת למתקפה גדולה יותר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, המודיעין הבריטי)

בניגוד לכל הערכה שהייתה לפני הפלישה, חמישה שבועות אחרי שכוחות צבא רוסיה פתחו במלחמה ונכנסו לשטחי אוקראינה מבלארוס ומרוסיה - נראה כי רוסיה מתקשה מאוד במסע הכיבושים. 'כיכר' עם עדכון המפות היומי.

על פי נתוני משרד ההגנה הבריטי מהיום (חמישי), כמה יחדות של צבא רוסיה נסוגו מאיזור קייב, שם נוחל הצבא הרוסי הפסדים רבים. יחד עם זאת, במשרד ההגנה הבריטי אומרים כי ייתכן ומדובר רק בהתארגנות מחדש של הכוחות לקראת מתקפה גדולה ומשמעותית יותר.

אתמול בתדרוך לכתבים נשאל על ידי כתב ה'גארדיאן' דובר צבא אוקראינה האם הוא רואה שינוי בהיקף הכוחות באיזור קייב.

הדובר השיב כי "פיקוד הצבא עודכן על המידע הזה, אבל באותו הזמן רוסיה ממשיכה לתקוף. אנחנו רואים רק חלק קטן של יחידות שזזות. עדיין מוקדם כדי לקבוע שהם מורידים את המתקפות".

איזור קייב והצפון

השבוע האחרון באיזור הצפון היה אולי הקשה ביותר עבור הצבא הרוסי, בו ספג אבידות כבידות ובין היתר איבד את העיר הסמוכה לבירה, אירפין.

ראש עיריית אירפין אמר אמש במסיבת עיתונאים כי "העיר נמצאת בשליטה מלאה של אוקראינה". עוד אמר כי "אין ולו אדם אחד מהכוחות הכובשים, הפולשים הרוסים".

עוד טען כי "עדיין מסוכן בעיר אירפין ועדיין יש אנשים שלא רוצים להתפנות לקייב". יחד עם זאת, אמר ראש העיר כי הוא ממליץ שלא להתקרב לעיר כי המצב עדיין מסוכן: "אני רואה בכם העיתונאים חברים שלי, אני מתחנן, אל תתקרבו לאירפין כעת. הדרכים מסוכנות. חכו כמה ימים ותוכלו להגיע בבטחה".

גם בעיר המזרחית לקייב, צ'רנהייב, מתקשים הרוסים לכבוש את עיר ומשם להתקדם אל בירת אוקראינה. ראש עיריית צ'רנייהב טען מוקדם יותר היום כי למרות ההצהרות הרוסיות על הורדת המתקפות באיזור עירו, עדיין התושבים סובלים מהפגזות קשות לא פחות מהימים שלפני ההצהרה הרוסית.

איזור הדרום

גם בדרום כוחות צבא רוסיה לא ידעו שקט מצד מתקפות הנגד של אוקראינה, אך יחד עם זאת, בניגוד לאיזור הצפון, רוסיה כן הצליחה להשיג התקדמות מסוימת בכיבוש האיזור, גם אם לא בקצב שהיה ברגע הפלישה לפני חמישה שבועות.

בבריטניה אומרים כי העיר הנצורה מריופול צפויה ליפול תוך ימים לידי הרוסים, זאת אחרי שבועות אורכים שהעיר נצורה ללא מים, אוכל או תרופות.

הבוקר לראשונה מאז כיתור העיר, אפשרו הרוסים לפתוח מספר מסדרונות הומניטריים לצורך פינויים של חולים, פצועים וכן לצורך הכנסת תרופות.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

באיזור דרום-מערב, רוסיה ממשיכה לנסות ולהתקדם לכיוון עיר הנמל אודסה, אך נכון לרגע זה צבא אוקראינה מצליח להדוף את המתקפות לכיוון העיר מיקולאייב, שם גם כן מתנהלים קרבות קשים.

איזור המזרח

כעת נראה כי לפחות על פי ההצהרות של רוסיה, הכוונה שלהם היא להתמקד באיזור המזרח, הקרוב יותר לשטחה של רוסיה.

רוסיה מתמקדת באיזור בניסיונות כיתור של כוחות אוקראינים, בעיקר באיזור העיר חרקיב בצפון-מזרח, ובמרויפול בדרום-מזרח.

למרות זאת, ולמרות תגבור הכוחות באיזור המזרח, רוסיה נהדפה כמה וכמה פעמים בשבוע האחרון על ידי כוחות צבא אוקראינה.

כך או כך, המפות של גורמי המודיעין, במיוחד של משרד ההגנה הבריטי שהצגנו בכתבה הזו, מעידות כי השבוע האחרון היה קשוח עבור הרוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר